Jump to content

Erfaringer med Garmin GPSMAP 520?

TLSA

Recommended Posts

Morn.

Vurdere å kjøpe meg en gpsmap 520. Rett og slett pga pris.(2500kr) Noen som har erfaringer med denne?

Trenger ikke noen heftig kartplotter, kun en som er helt ok. Og så lever jeg på student-budsjett for øyeblikket....

Ush.

vi har nettopp kjøpt en 525s. Den virker helt greit, og 520 er vel lik (samme bruksanvisningen/handboka) med samme skjermstørrelse, men har færre bildepunkter. Men du må jo kjøpe en kartbrikke også.

Det er ikke batteri i dem, så du er avhengig av strømforsyning fra nettet ombord.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

• 1 måned senere...

Kjøpte en 525 på Ebay, for litt i overkant av 3000. Dette var en såkalt "Refurbished" (staving???) variant. Dvs. den har vært inne til Garmin for reparasjon/modifisering el. men er/var helt ny og ubrukt. Funker så langt meget bra. Den har mye bedre skjerm en 520, så jeg vil anbefale 525 over 520. Størrelsen på skjermen er den samme, men oppløsninga er mye bedre.

• 3 måneder senere...

Hadde en 525s i busteren jeg solgte i høst. En turkamerat har en 520s. Men vesentlige forskjellen ligger i skjermen. 525 har en betydelig klarere skjerm. Denne forskjellen ble tydelig på soldagene. Så skal du ha den i en åpen hel planene båt ville jeg gått for en 525, skal du tøffe rundt i en snekke, eller fortsatt har et skarpt syn er kanskje ikke skjermen så viktig. :smiley:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Velg 525 eller den nye 526, har hatt både 520s og 525s og skjermen er så pass mye bedre på 525, samt raskere prosessor at det er værdt prisforskjellen. Kjøp på ebay, da sparer du masse $$$$$.

Den nye 521 og 526 er hovedforskjellen at disse er nmea2000 kompatibel samt raskere prosessor, så hvis du har annet nmea2000 utstyr i båten kan du koble dette sammen i canbus nettverket.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...