Jump to content

Er virkelig båtfolket så fattige?

argghhh

Recommended Posts

Hva med fast tank nede i kjølen? Lar det seg gjøre for kjeltringene å tappe denne? Hevertprinsippet går jo ikke, siden tanken ligger så lavt.

Er det noen som vet om det er sperre mot slanger nede i rørene? Eller finnes det låsbare bensinlokk?

Har ikke tenkt så mye på dette før, men blir litt bekymret for hva som skjer om uhederlige sjeler får tilgang til 70 liter ferdigbetalt bensin..... :nonod:

Redigert av Kaimor (see edit history)
Sannsynligheten er stor for at bensinen som blir stjålet, blir brukt på en båt som også er stjålet. Så i tillegg til å sette tyvenes liv i fare, ødelegger du båten ytterligere for den uheldige eier. Jeg tror jeg ville forsøkt å unngå å sette meg i en slik situasjon, da ville jeg heller tatt kannen med meg i bilen etter tur...

Hva er det som er så farlig med å sette tyvens liv i fare? Har hatt innbrudd i båter, fått utført hærverk på båter og blitt frastjålet båter.. Det har egentlig vært flaks for tyven alle gangene at jeg ikke har vært tilstede.. for jeg har blitt så enkel etter alle henleggelser/manglende interesse fra politiets side at jeg tar saken i egne hender om jeg må, og om det innebærer å gi noen juling eller strekke dem etter kljølen så gjør jeg det.. og om de forulykker pga at jeg har bytta ut vodkaflaska med metanol, så er det ett tjuvpakk mindre å uroe seg for. Jeg kan uansett ikke stilles til ansvar for at noen har drukket rødspriten til kokeapparatet mitt eller hva de skulle være..

Jeg ville i alle fall følt meg rimelig ansvarlig hvis noen hadde omkommet på grunn av at jeg hadde fylt metanol på vodkaflaskene og satt dem i barskapet, og jeg regner med at politiet også ville ha vært av samme oppfatning om de hadde klart å spore opp kilden til forgiftningen. Jeg synes ikke det er OK å ta livet av andre folk, enten det er ved å hive dem på sjøen, fylle sukker i bensinen eller metanol i barskapet. Men det kan virke som om noen har litt andre grenser enn meg her...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Hva er det som er så farlig med å sette tyvens liv i fare? Har hatt innbrudd i båter, fått utført hærverk på båter og blitt frastjålet båter.. Det har egentlig vært flaks for tyven alle gangene at jeg ikke har vært tilstede.. for jeg har blitt så enkel etter alle henleggelser/manglende interesse fra politiets side at jeg tar saken i egne hender om jeg må, og om det innebærer å gi noen juling eller strekke dem etter kljølen så gjør jeg det.. og om de forulykker pga at jeg har bytta ut vodkaflaska med metanol, så er det ett tjuvpakk mindre å uroe seg for. Jeg kan uansett ikke stilles til ansvar for at noen har drukket rødspriten til kokeapparatet mitt eller hva de skulle være..

Dette er kanskje noe man bare fabler om og ikke gjør.. nok om det. Men for min del har det kommet til det punktet at om jeg treffer på noen som prøver seg på bil, båt, bolig eller hva det enn måtte være som er min eiendom, så vet jeg faktisk ikke hva jeg kommer til å gjøre.. Tyverier og hærverk har etterhvert kostet meg mye, både i tid og penger og ikke minst masse irritasjon. Den verste irritasjonen er at vedkommende ikke blir straffet om jeg så bærer ham inn på politikammeret. Da blir vel jeg straffet for frihetsberøvelse?? Så derfor har jeg tro på at det er "bare never" som gjelder mot slikt pakk..

.. for jeg har blitt så enkel etter alle henleggelser/manglende interesse fra politiets side at jeg tar saken i egne hender om jeg må, og om det innebærer å gi noen juling eller strekke dem etter kljølen så gjør jeg det..

Begynner å bli en anseelig gruppe medlemmer her med gode holdninger! Sånne kjekke gutter vil Norge ha! :flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg er også tilbøyelig til å tenke slike tanker noen ganger.

Men hva hvis det funket med sukker på tanken.

Så hadde noen stjålet bensinen din.

I 60-70 knop hadde dette virket mens de hadde god driv mot en annen uskyldig båtfamile og så full stopp på motor :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Ordner man det slik at man oppnår motorstopp kan jo været etc. føre til at ting man ikke ønsket skjedde. Neppe noen god følelse hvis man forsto at man var skyld i at noen forulykket.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Begynner å bli en anseelig gruppe medlemmer her med gode holdninger! Sånne kjekke gutter vil Norge ha! :flag:

tidene forandrer seg og noen begynner å bli drittlei

ikke helt sansen for det med metanol etc ville vel helst ha truffet vedkomede selv

men å banka dem er vel litt småelig med tanke på litt bensin.............

litt anderledes en fks løsne fortøyninger etc

har et greit eksempel på hvordan vi ordnet opp når vi tok en kar på fersken gjøre innbrudd på bilverkstedet vårt

jeg hadde "vakt" den natta og ringte resolutt til medeier av verkstedet som igjen ringte andre - plutselig var vi 5 stk + kjeltringen i en ford van

som dro på en laaaaaaaaaaaaaaaaaaang tur laaaaaaangt inne i di dype svarte enebakkskauene - han begynte å grine og ba om væresåsnill og kjøre han til politi - uten å ha rørt han - vi kjørte han t.o.m hjem utpå morrakvisten - han takket og unnskyldte seg - skulle aldri gjøre sånt mere - det funka og det ble helt stille etter det :yesnod:

mouche : jada hadde det vært nå hadde vi blitt tatt inn for kidnapping bla bla bla men som sagt det funka dengang

Guest Avmønstret#
laaaaaaangt inne i di dype svarte enebakkskauene

Så dere kidnapper tjuvradder og kjører de hit, til mine/våre hjemtrakter? Det var jo hyggelig å høre :nonod: . Syns du det ville være greit om andre la kiddnappingsturene sine til ditt nabolag? Andre "vigelante" aktiviteter vi kan legge i ditt nabolag?

Dere var vel kanskje på kjente stier da siden politiet merkverdig ofte kommer over tomme pengeskap og ribba/stjålene biler langs øde veier her i distriktet.

Ble litt i tvil her. Noen som lurer på hva som er mest straffbart, forsøk på innbrudd eller kidnapping?

Hmm, hvem er egentlig den største kjeltringen? :crazy:

Dette er kanskje noe man bare fabler om og ikke gjør.. nok om det. Men for min del har det kommet til det punktet at om jeg treffer på noen som prøver seg på bil, båt, bolig eller hva det enn måtte være som er min eiendom, så vet jeg faktisk ikke hva jeg kommer til å gjøre.. Tyverier og hærverk har etterhvert kostet meg mye, både i tid og penger og ikke minst masse irritasjon. Den verste irritasjonen er at vedkommende ikke blir straffet om jeg så bærer ham inn på politikammeret. Da blir vel jeg straffet for frihetsberøvelse?? Så derfor har jeg tro på at det er "bare never" som gjelder mot slikt pakk..

Fullstendig enig med deg der. Har alarm med oppringing til meg selv, og har langt raskere uttrykning og mer effektive metoder for å hindre gjentakelse enn det politi og vaktseskap har. Det er ikke aktuelt å skade noen i annet enn selvforsvar, men en alvorsprat der vedkommende får oppleve noen usikre minutter, har vist seg å gjøre mer inntrykk enn ett klapp på skulderen av politiet.

Det med sukker i bensinen er greit nok, men skal du ha noe i spriten så synes jeg du bør holde deg til noe ufarlig. Avføringsmiddel burde jo fungere. :lol:

Det er jaggu meg helt utrolig spør du meg!

Det som bekymrer meg personlig mest med min egen båt er at det ikke finnes noen låsemekanisme på tanklokket. Her er det fritt frem for bakfulle og brisne pøbler og fylle tanken med all slags medikamenter bare på faenskap, uten at man tenker på at dette kan få livsfarlige konsekvenser for meg.

En ting er og stjele bensin.... ille nok det... men jeg tror faktisk ikke jeg ville kjørt noe sted hvis tanken min hadde blitt tappet med noen liter bensin. Man kan jo aldri vite om dem har legt igjen en liten "hilsen" ved å tilsette en liten dose faenskap på tanken.

Men uansett, så er det utrolig at noen stjeler bensin synes jeg. Båt er jo ren "luksus" og i teorien noe 95% av befolkningen ikke har bruk for i det daglige liv. Da er det også merksnodig at man i det hele tatt har en båt... når man ikke engang har råd til å fylle opp tankene. Det at han satt igjen tilsvarende tanker tomme er jo bare rart. Hvorofr i alle dager skulle han bry seg med det, når man allerede har gjort seg selv til kjeltring?

Blir vel nesten som å ta med seg en 2-liter med is til Rema1000 og legge i frysedisken, for så og stjele med seg ett par øl....

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Antar at de av dere som skal banke vette mm. ut av tjuven bruker samme avstraffelse på barna deres når dem har gjort noe gæli!? (eller mon tro om man er i forsvars posisjon da).

anarki og selvjustis/borgervern ala ville vesten har jeg ikke noe tro på. Selv om det sikkert frister mtp. på hvor lite som mange ganger blir gjort fra ordensmakten/politiet.

Kanskje jeg faktisk skulle tatt en runde i samme sleng og prylt vette ut av alle dem som snylter litt på skatten, kjørere på avgiftsfri diesel, tar en spansk eller 2 på forsikringen og masse annet som jeg anser som mye verre en å stjele 20 liter bensin (selv om det er irreterende osv. Men forsvarer ikke det som enkelte her utrykker).

Alt det nevnte her er det jo "jeg" som skattebetaler, forsikringstaker osv. må punge ut for.

Og kiddnappe folk å kjøre dem til skogs i timevis synes jeg faktisk er utidigt. Hva om fyren kanskje faktisk hadde problemer fra før og dette stunte var kanskje det som skulle til for at han "flippet" (?). Alså; hadde jeg blitt bortført en hel natt av 5 voksne personer så tror jeg faktisk jeg ville slitt med dette i lang tid etterpå..

At man fortjener straff for innbrudd, bensintyveri? joda; men kidnapping og det som verre er, kun etter villevest prinnsippet...

Jojo... lysende fremtid vi går i møte om en del holdniger som komme frem, og skal være "guiden" for fremtiden... f**n ikke rart det er krig for å bruke en god gammel klisje!

Redigert av blacki (see edit history)

uffda - stakar..............

når en kødd gjør skade for flere titusener av kr og ødlegger fks i vårt tilfelle å knekke opp/slippe biler ned skråninger etc vi hadde pussa opp og slitt med i uker og mnd og som sto på utstilling for salg - ( ble da tatt med buksa på knæra og dreit på bilsete når jeg tok han på fersken) burde han være glad han ikke traff en som virkelig lekte borgevern

om han er mørkredd og promper når det blir mørkt ute er det ikke mitt problem - håper han blir kvalm bare han ser skiltet som viser ENEBAKK

om han har traumer og har tatt overdose er ikke mitt bord

ja jøss det er meg som har dumpa stjælte biler og pengeskap i nabolaget ditt- hvordan fikk jeg ellers råd til båt :rolleyes::headbang:

nei jeg skjønner vertfall hvorfor folk har innbrudd og hærværk på tinga sine -

dere som står og ser på ting blir stjålet og ødlagt: håper det er DIN ting som blir ødlagt/ramponert og at du har glemt å betale forsikringen :smash:

Har vært utsatt for hærverk på biler, innbrudd i biler, innbrudd i båten, hærverk i båten... siste sprell var at noen ødela kanoen min som ligger på hytta....

Jeg for min egen del blir så forbanna når jeg oppdager slikt... rett og slett så dritt lei tjuvpakk og pøbler som driter i alt alle...

Så om jeg noen gang tar en på fersken i å ødelegge mine verdier og eiendom så blir konsekvensen ut i fra situasjonen som skjer...

Hadde jeg stått med hodet inn i bilen til noen og røska ut CD spilleren kunne jeg bare skyldt på meg selv om jeg ble prylet opp der og da...

Redigert av VO`n (see edit history)
Jeg ville i alle fall følt meg rimelig ansvarlig hvis noen hadde omkommet på grunn av at jeg hadde fylt metanol på vodkaflaskene og satt dem i barskapet, og jeg regner med at politiet også ville ha vært av samme oppfatning om de hadde klart å spore opp kilden til forgiftningen. Jeg synes ikke det er OK å ta livet av andre folk, enten det er ved å hive dem på sjøen, fylle sukker i bensinen eller metanol i barskapet. Men det kan virke som om noen har litt andre grenser enn meg her...

Så hvis noen bryter seg inn i huset ditt, rapper penger til røyk som ikke fåes i butikk, og bilnøklene dine. Stikker av med bilen din og kjører seg ihel etter å ha røykt seg "high as a kite", skal politiet ta deg for at de har drept seg med hjelp av dine ting?

Nei, vet du hva! De burde bare holdt kleptofingrene sine borte!

Nok en gang, er det holdningen om at tyve-pakket ikke må få et hår krummet på sine flate bakhoder, stakkar :headbang: .

Kanskje man skulle legge Shell-kortet med en Post-it lapp med koden på til dem, sammen med nøkkelen til båten og en beskrivelse om hvordan båten virker og hvor de kan fylle bensin, på utvalgte språk, polsk, arabisk og et par fler kanskje? Og for all del, pass på å ha godt med forskjellige redningsvester ombord! Vi vil jo ikke at tyven skal falle overbord og drukne seg! for det ville vært for leit. Og så kunne jo politiet kommet til å ta deg for at du har satt andres liv i fare :headbang::crazy: ...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Håper ikke kjeltringspakket selger brennvinet videre til totalt uvitende ungdom da....

Min mor sa alltid: Heleren er ikke bedre enn stjeleren...

Det er ikke alt min mor sa, jeg følger og respekterer. Men dette er en av de ting jeg lærer videre til mine barn :wink: ...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...