Jump to content

Er virkelig båtfolket så fattige?

argghhh

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
<klippet>håper han blir kvalm bare han ser skiltet som viser ENEBAKK

om han har traumer og har tatt overdose er ikke mitt bord

ja jøss det er meg som har dumpa stjælte biler og pengeskap i nabolaget ditt- hvordan fikk jeg ellers råd til båt :rolleyes::headbang:

nei jeg skjønner vertfall hvorfor folk har innbrudd og hærværk på tinga sine -

dere som står og ser på ting blir stjålet og ødlagt: håper det er DIN ting som blir ødlagt/ramponert og at du har glemt å betale forsikringen :smash:

Om han får traumer og ender på trygd, opptar en institusjonsplass, må til behandling hos naboen din som jobber som psykiatriker, belaster familien sin så de blir sjuke, belaster ungene sine så de ikke fungerer, ja kan vel hende at ikke akkurat du skjønner at det rammer skattenivået ditt, men det rammer resten av oss, det som man liker å kalle for "samfunnet". De fleste av oss forholder oss til de regler som gjelder slik at "samfunnet" skal bli minst mulig skadelidende, da følger vi systemet som er de eneste rett som legitimt kan, og har lov til, å ta av seg forbrytere. Anarki og lovløshet er ikke noen løsning, for noen.

Det greiene med tomme pengeskap var en spøk, kanskje litt søkt i denne settingen... beklager.

Jeg betaler mine forsikringer i tide, vha avtalegiro og nettbank. Har blitt frastjålet to biler, hatt innbrudd i leiligheten, innbrudd i kjellerbod osv osv når vi bodde i Oslo og Bærum. Flyttet "på landet" og har bodd her med ulåste dører og biler i 7 år. Liker ikke å høre at kidnappere kjører rundt her med offere for å skremme sjiten av de.

Liker ikke at kriminelle bruker vårt nabolag til kriminell aktivitet.

når en kødd gjør skade for flere titusener av kr og ødlegger fks i vårt tilfelle å knekke opp/slippe biler ned skråninger etc uker og mnd og som sto på ( ble da tatt med buksa på knæra og dreit på bilsete når jeg tok han på fersken) burde han være glad han ikke traff en som virkelig lekte borgevern

om han er mørkredd og promper når det blir mørkt ute er det ikke mitt problem -

:cheers:

jeg er enda ikke flau over å ha kjørt ut i nabolaget DITT med en kjøttsveis baki bilen og du må gjærne kjøre rundt i nabolaget MITT med samme type mennske men ikke bank dritten av han og dump han i oppkjørselen min for da må jeg rydde og spyle plassen etter deg :lol:

er det ikke bedre å ende på trygd en å fortsette i kriminelle baner da?? har du noen slags ide hva en kjeltring koster samfunnet kontra alternativet ditt???

at det går utover mora - tanta - barna - barnebarna hans - og fandens oldemor gir jeg jevnt f%¤#¤% i

tviler på at slike idioter stifter famile før dem evnt har skjerpa seg og blitt tørr bak øra - og at det er så mange som blir berørt tviler jeg på - det sier mye om mora til den/di unga som måtte ha en far som holdt på sånn og bodde/ble påvirket av kjeltringen

jeg vet vertfall ganske sikkert hadde ikke kjeltringer hatt minste ide om at di fikk juling te arbe hadde det vært ganske betydelig større mengde med dritt rundt om for politi driter di i , det kan jeg garantere deg

jeg også prøvde meg litt i ungdommen og ble med kamerater å stjælte i butikker - en dag ble jeg tatt med en råflått dyr lommekniv og han tok meg med på lageret og dytta og mobba og fortalte div cener hva han kunne tenke seg og gjøre den formiddagen - det var nok ikke helt fritt for at det kom en promp da men dæven jeg er glad for det senere - jeg bråsluta fortere en lukta med å stjele engang til - takk til han på thorgersen sport som viste meg veien til den smale sti :smash::lol:

Vi hadde et brekk på jobben for noen år siden, dette viste seg og være noen ungdommer som kjeda seg :confused: måtte møte i konfliktrådet med de og de måtte jobbe for og dekke inn skadene de hadde påført oss, Skulle vært morsomt og funnet ut om de hadde rappa noe etter dette, tipper det var ganske flaut at alle viste at de var på samfunnstraff :blush:

Norske båter er best!

Man klarer uannsett ikke å true en narkomann til å slutte med tjuvskap.

LItt oppstraming på ungdom kan sikkert være bra og helt ok, men er langt derfra og banke gørra ut av dem ol. Det har jeg liten tor på. Dessuten så er dagens ungdom såpass smarte, utspekulerte og ikke minst opplyste at om du banker eller forulemper dem på annet vis ved feks. innbrudd/tjuveri så kan du fort bli den som blir straffet mest! Kanskje litt sykt, men likvell nødvendigt. Ingen skal kunne ta loven i egne hender. SOm jeg sa, litt skremming og tøff tone el. går sikkert bra, men utover dette så blir det bare dumt.

Og jeg nevnte skatte snyttere, forsikrings svindlere mm. i mitt forrige innlegg. Faktisk så synes jeg disse; som oftes oppegående voksne personer i full jobb som svindler for extreme beløp vært år, like godt kunne fått en omgang grisebank da! Skal ikke beskylde noen for noe her, men les litt rundt forsikringsvindel bla. så ser man at Norge er rimlig bra med i det "racet". (-mye vil ha mer- tenker jeg da!).

Så at en "stakkars" narkoman, eller "fulle i f**n ungdomer" driver med litt faenskap er vel ikke dte værste rent økonomisk altid. MEn kjipt er det uannsett. MEn typisk så blir vi mest forbanna og skal "drepe" alt med en gang det skjer noe dritt med en selv.

Morsom verden det hadde vært om alle skulle gått rundt å prylt og kiddnappet hverandre... (for om det legges til grunne at dette er ok mot en butikktjuv feks. så skal jeg jaggu meg påta meg rette ovenfor diverse andre krimenele som bla. nevnt ovenfor...)

At poltiet er nedleset av arbeid er en ting; men hva er det som tar så mye tid: jo mye av det er vel voksne såkalt anstendige borgere som legger beslag på resursene med sin saker. Kan vel nevne alt i fra skilsmise "krig", divesre øko krim, ikke minst trafikk foreselser osv. osv.

Ble mye dette, men poenge er vel uannsett at småkrimenele, narkiser etc. faktisk ikker de eneste som driver på kant med loven!

Guest Avmønstret#
Ble mye dette, men poenge er vel uannsett at småkrimenele, narkiser etc. faktisk ikker de eneste som driver på kant med loven!

Og videre poeng er at vi har så jæ-lig lett for å legge oss etter de vi vet at vi med sikkerhet kan ta, de som er svakere enn oss.

Skulle likt å se at noen av tøffingene var like tøffe og røffe med den respekterte forretningsmannen som jukser til seg millioner som vi må dekke gjennom økte priser eller skatteseddelen, eller forsikrings bedragerne som øker forsikringa for hver og en av oss, eller strandbaronen som stjeler noen ekstra meter strandlinje fra fellesskapet osv osv.

Beklager virkelig, og selvfølgelig, det som skjedde med bilene dine osv, det er noe dritt og han som gjorde det likeså. Men en "vondt skal med vondt fordrives" er mer i en muslims sharia greie enn det vestlige demokratiet og rettsystemet vi tross alt nyter godt av.

Øye for øye og tann for tann retorikken hører hjemme i en svunnen tid, og i andre deler av verden, og vi gjør jo faktisk det vi kan for å unngå denslags, både her og ute i verden.

Ingen ønsker å vende tilbake til et slikt system som enkelte predikerer her (går vel ikke an å vende tilbake til her i Norge, har vel aldri hatt et slikt system her). Selv mener jeg det er, og de som utøver det er en kvise i rompa på rettstaten og sivilisasjonen vi alle nyter godt av.

Guest Avmønstret#
DU

fordi du kalte meg skapsprenger og bilslakter

Jeg antydet det, som en dårlig spøk, og jeg beklaget det da jeg så at det ikke passet inn i "settingen".

Det er likefullt ett poeng at det drives en del kriminell aktivitet her fra før, en ting er pengeskap fra brekk i Oslo, en annen ting er at de stadig finner slaktede biler som er stjålet i Oslo. Om det er Oslokriminelle som oppsøker Enebakk, eller om det er Enebakkriminelle som oppsøker Oslo er jeg jommen ikke sikker på. :rolleyes: Det er vel andre enn vi som bor her som har funnet ut at det er ett fredelig sted hvor man får holde på med det man vil uten å bli lagt alt for mye merke til (som kanskje var grunnen til at dere tok "kjøreturen" hit). :wink:

Dette var ikke pent gjort, men en kjenning hvar luta lei at de brøyt seg inn i bilen hans så han og dama hans (sånn vi sa det før) tok et setetrekk

og satt en hel kveld og sydde inn fiskekroker i trekket det var mange kroker både i rompe og rygg.

bilen sto i fred den en stund den helt til en dag da var det blodspor i sete og trekket var borte så her hadde det vært en som ble fakir.

ikke pent gjort MEN??????????? :flag::flag:

Antar at de av dere som skal banke vette mm. ut av tjuven bruker samme avstraffelse på barna deres når dem har gjort noe gæli!?

anarki og selvjustis/borgervern ala ville vesten har jeg ikke noe tro på. Selv om det sikkert frister mtp. på hvor lite som mange ganger blir gjort fra ordensmakten/politiet.

Først: Det må da for helvete være mulig å prøve å forstå litt? å sjå forskjell på en ugjerning blandt barn, og at fremmede skor seg på vanlige arbeidende folks ervervelser?

Til og med i rettsystemet vårt måles straff ut forskjellig for samme handling, vurdert etter motiv.

Tok den?

Pinkvin:

Og om noen snyter på skatten så går det ut over ....ingen! vedkommende var jo ikkje pålagt å tjene så mye vel? for eksempel.

Så: Det er synd at ikkje det er aktive borgervern ala ville vesten. Om en tenker historie tilbake til de dager ,så var det

nettop slike hevn-mobber, og den enkelte mann sin evne til å kunne forsvare seg sjølv mot lovløse når vanlige folk etter kvart fikk seg våpen, som etter mange års kamp satte flere og flere stoppere for lovløse tilstander.

:wink:

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Og om noen snyter på skatten så går det ut over ....ingen! vedkommende var jo ikkje pålagt å tjene så mye vel? for eksempel.

Tydelig at du her snakker uten peiling! sorry, men jo selvføgligt går det ut over alle som betaler skatt og avgifter. På akkuratt samme måte som forsikring; mer snylting og juks = høyere premie for folk flest.

Og om det går utover noen spiller uannsett ikke stor rolle. Bør vi ikke skaffe oss midler på ærligt vis?

Barn: alså; mente da "dine barn" som en sønn på 16 eller 20 feks. Fremdeles ditt barn i daglig tale!

Poenge er om hvordan du hadde reagert på at DIN sønn hadde blitt bortført etter et tjuveri. Få sinn straff ja, men er ikke det litt feil måte i det lange løp sånn generelt? Nå kjenner ikke jeg til denne saken som det var snakk om litt, men her er det vel nulltoleranse. Bryter man loven så skal man dømes av en domstol el.

Kan være enig i at mange fortjener pryl mm. så det holder, men synes det er viktigere å holde rettsprinnsipet i den siviliseret verden i hevd.

Og så kan vi spørre oss om hvorfor noen blir tjuvpakk og driver med herverk, nark osv. (?)

Dagens genrasjon er forderdlig sløv på mange områder. (kan ramse opp masse posetivt også).

Men for å ta et eks. Min samboer tar mye buss, og da med barnevogn. HUn opplever sjelden eller aldri at ungedomer gidder å hjelpe. Nei, enten så må busssjåføren bak eller så må en annen godt voksen person hjelpe. Før en gang så var det en selvfølge å hjelpe, noe de fleste gjorde slik jeg husker det. '

Dette var kun et lite bagatell eksempel, men kan forsette med mange flerne, og hvorfor er dem blitt sånn? Lærer man ikke bla. høflighet, respekt lenger? Vil påstå at det er mangelvare oss litt for mangen av dagens oppvoksene genrasjon. Men sånn er det vel når karriere og pengejag står først i køen kanskje.. Og lærerene har jo satt foten ned for å drive med oppdragelse i skolen (kan være enig i at det faktisk ikke er dems jobb heller).

SÅ ja jeg kan være enig her at man er drittelei av "drittunger" som bare driver helvete. Og litt av den gammle skolen kunne kanskje vært på sin plass. Men selvjustis, nei det var det ikke en gang for 30 eller 50 år siden.

Eneste du oppnår er vel at ungdomen ser at med vold og trussler så kan vi løse det meste (tror dem)...

Redigert av blacki (see edit history)

tror di fleste mener rettsystem og politi hadde vært det aller beste men slik funker det ikke - det blir henlagt - og di fortsetter

politi kommer ikke engang når du trenger det -

det eneste kjeltringpakket er redd for er eier - politi driter di i

og med holdninger som et par av dere fremstiller er det virkelig fritt frem - går ikke an å mene du ikke hadde krummet et hår på en superdrittunge på 17-18 år som ødlegger fks båten din kun på gøy

tipper du/dere også hadde gjort noe hvis du kom over en dust som sto og herpa på båten og du sef. ringer politi og får til svar - desverre vi har ingen patruljer i nerheten - du hadde vel ruslet rolig hjem og planlagt hvor du kjøper nye puter - nye vinduer etc etc som du så gikk fløyten

trur du/dere på det selv??? pingler av kverulanter som skygger bak prinsippene deres med 0 vold og bla bla bla

selv tar jeg faktisk avstand fra vold men det er en grense på hva andre skal få ødlegge/stjele

hva slags grunn for di gjør det :confused: det driter jeg også i - sitter mora og faren hjemme og drikker ??? fremdeles ikke mitt problem

gå å ødlegge og stjele er destruktivt og er et valg di selv har gjort - skjønner di ikke konsekvensene er di så dumme at di allerede burde vært fanget opp av systemet og fåt hjelp for leeeeenge siden

Et godt poeng Jarle B, selvom man tar avstand fra vold er det situasjoner man faktiskt kan / må gjøre noe. Det betyr ikke knuste kneskåler av den grunn....

Det er ikke borgervern, det er snakk om å beskytte sin eiendom og verdier. Det med ingen patruljer i nærheten er faktiskt et stort problem, ikke bare på landsbygda det er tilfelle... I relativt store byer har ikke engang politiet døgnåpne stasjoner, men må sende patruljer fra naboby...

Utfallet av den jeg skulle ha tatt på fersken som går løs på mine eiendeler får det bli den persons problem, ikke mitt.

Selvsagt ringt politi for hjelp, men står ikke bak husveggen og venter på at de skal komme, for dessverre er ikke politiet tilgjengelig til en hver tid...

Forskjell på blind vold og eventuelt det som måtte skje når en beskytter sine verdier..... det utfallet hadde iallefall ikke vært opp til meg om jeg hadde kommet i en slik situasjon...

Utfallet av den jeg skulle ha tatt på fersken som går løs på mine eiendeler får det bli den persons problem, ikke mitt.

Forskjell på blind vold og eventuelt det som måtte skje når en beskytter sine verdier..... det utfallet hadde iallefall ikke vært opp til meg om jeg hadde kommet i en slik situasjon...

Det er i allefall rimelig åpenbart at du ikke vil nøle med å la en gjerningsmann få gjennomgå fysisk hvis "anledningen" byr seg, ja det virker nesten som om du ønsker deg en slik situasjon?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

En tyv vil vel som regel hvis han/hun blir tatt på fersken prøve å komme seg vekk og med mindre du da vil forsøke å holde vedkommende igjen så blir det vel ikke noen fysisk situasjon ut av det? Hvis du på liv og død skal spille "helt" og holde vedkommende igjen, ja da tar du en sjanse på hva som kan komme til å skje og opptrer vel ikke akkurat som politiet anbefaler? Så man bør vel da gjøre seg en "risk/reward" vurdering - hva oppnår du og hva kan du risikere? Og hvordan vet du f.eks at vedkommene ikke har en kniv som plutselig dukker opp?

Jeg eier i allefall ingenting som jeg er villig til å risikere liv og/eller helse for!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Guest Avmønstret#
Først: Det må da for helvete være mulig å prøve å forstå litt? å sjå forskjell på en ugjerning blandt barn, og at fremmede skor seg på vanlige arbeidende folks ervervelser?

Til og med i rettsystemet vårt måles straff ut forskjellig for samme handling, vurdert etter motiv.

Tok den?

Pinkvin:

Så: Det er synd at ikkje det er aktive borgervern ala ville vesten. Om en tenker historie tilbake til de dager ,så var det

nettop slike hevn-mobber, og den enkelte mann sin evne til å kunne forsvare seg sjølv mot lovløse når vanlige folk etter kvart fikk seg våpen, som etter mange års kamp satte flere og flere stoppere for lovløse tilstander.

:wink:

Tror vi skjønner hverandre, tross alt. Det å snyte på skatten, eller forsikringa eller andre kollektive løsninger er jo å stjele penger fra meg, og deg, og alle som deltar i den kollektive løsningen. Det blir dyrere når en del velger å snylte.

Dette er jo ikke veldig vanskelig for enkelte å forstå hvis man feks snakker om trygdesnyltere, men vanskelig å forstå når vi snakker om skattesnyltere???

Trygdesnylter og skattesnylter, samme ulla, begge snylter på kollektive ordninger slik at det blir dyrere for meg, som betyr mer peeng ut av min lommebok for å dekke deres snylting.

Din forståelse for "Ville vesten" er historieløs og feil. Myten oppstod ut fra at enkelte stater i USA hadde bortimot lovløse tilstander i en svært kort periode på slutten av 1800 tallet. Vi snakker om rundt 20 år.

Og du kortslutter totalt når du mener at det var våpen og den enkelte manns evne til å forsvare seg selv som stoppet de lovløse tilstander. Det var stikk motsatt. Det var innføringen av styre og system, som lover, domstoler, politi/sheriff, demokratiske valg osv som stoppet de lovløse tilstandene.

Det at hver enkelt forsvarte seg selv var "de lovløse tilstandene". "Tog den?"

-------------------------------

Hva du konkret måtte mene bekymrer meg lite, det jeg ikke liker er mulige overføringer av holdninger til andre, da særlig yngre. Hvis en unggutt, eller jente, leser at flere voksne og "oppegående" personer har holdninger som dette så kan det være bekreftelsen som trengs for at de "tenker rett" selv. Det er en anti-system, anti politi, anti domstoler holdning. En "hver enkelt forsvare seg selv med våpen" holdning. En ja til vold holdning. En "ta tingene i egne hender" holdning. En "jeg skal kunne bruke (skytevåpen og) vold mot andre mennesker" holdning.

Hvor finner vi disse holdningene i dag? En nynazist vil kjenne seg godt igjen når de stiller seg utenfor rettsystemet og mener at de må kunne forsvare seg selv og at domstoler og politi er en del av "okkupansjonsmakta", eller styrt av jøder, muslimer osv. I enkelte grupperinger langt til venstre kan man finne en del av de samme holdningene, i delvis anarkistiske miljøer. Og kanskje det største miljøet av de alle i dag, i FRP sin underskog av velgere som er systemkritiske utover det vanlige, våpenliberaler med et (uriktig bilde av) USA som forbilde.

Det som er felles er jo at man opponerer mot det eksisterende, det er kanskje mer tilfeldig i hvilken leir man havner i, det viktigste er å opponere mot det eksisterende og ett felles bilde av at samfunnet ikke gir nok av en eller annen form for frihet man ønsker.

Uansett ekstremisme som jeg mener det ikke kommer noe godt ut av. Spiller ingen rolle om det kommer fra frustrerte nordmenn eller muslimer, eller nynazister, eller blitzere osv. Det er holdninger som ikke gavner noen, og som er ødeleggende når de overføres til handlinger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...