Jump to content

Kobling av S.E.V Marchal Dynamo og Spenningsregulator

CptGreenvalley

Recommended Posts

Heisann,

Har sittet å sett igjennom diverse sider angående kobling av dynamo, men finner ikke så mye info angående denne spenningsregulatoren på de flotte koblingskjemaene jeg har funnet her på forumet.

Jeg tok dette bilde før motor renovering i vinter da alt fungerte perfekt, men har ikke helt klart å sette alt på plass ved montering av motoren.

Fra Spenningsregulatoren går det tre ledinger. Svart, Rød og grønn. Den grønne har jeg fått koblet med det som bekymrer meg er at det ser ut som den svarte og den røde kobles til samme punkt.

Plussen fra Startmotor og batteri er på plass. (tykk rød) Det samme er minus ( den svarte ved siden av den lyse blå) Den lyse blå har vært kuttet all den tid jeg har hatt båten men lurer på om dette kan være giver til ampermeter og har derfor lagt opp for dette men ikke koblet den til dynamoen enda.

Alle tips mottas med stor takk.

Fikk endelig sjøsatt båten etter ca et års renoveringsprosjekt ( ny motor, alt elektrisk, samt vannsliping og lakkering)

Mvh

Timtam

dsc00078.jpg

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...