CptGreenvalley Startet 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2009 Heisann, Har sittet å sett igjennom diverse sider angående kobling av dynamo, men finner ikke så mye info angående denne spenningsregulatoren på de flotte koblingskjemaene jeg har funnet her på forumet. Jeg tok dette bilde før motor renovering i vinter da alt fungerte perfekt, men har ikke helt klart å sette alt på plass ved montering av motoren. Fra Spenningsregulatoren går det tre ledinger. Svart, Rød og grønn. Den grønne har jeg fått koblet med det som bekymrer meg er at det ser ut som den svarte og den røde kobles til samme punkt. Plussen fra Startmotor og batteri er på plass. (tykk rød) Det samme er minus ( den svarte ved siden av den lyse blå) Den lyse blå har vært kuttet all den tid jeg har hatt båten men lurer på om dette kan være giver til ampermeter og har derfor lagt opp for dette men ikke koblet den til dynamoen enda. Alle tips mottas med stor takk. Fikk endelig sjøsatt båten etter ca et års renoveringsprosjekt ( ny motor, alt elektrisk, samt vannsliping og lakkering) Mvh Timtam Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Rød er D+ men på dynamoen står det trolig 61 som er det samme. Sort er D- Grønn er DF Sitér dette innlegget Link to post
CptGreenvalley Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Heisann og takk for info Valgte å kjøpe en ny dynamo da den gamle var rimelig skrall... Her fulgte det med koblingskjema. Mvh timtam Sitér dette innlegget Link to post
CptGreenvalley Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Heisann og takk for info Valgte å kjøpe en ny dynamo da den gamle var rimelig skrall... Her fulgte det med koblingskjema. Mvh timtam Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.