Marina 7050 Startet 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2009 (redigert) Jæren er stort sett bare pen Noen ganger blir det dessverre behov for hjelp Slik ble det gjort i gammel tid Da er det trygt å vite at disse er der og at disse også er klar Det er godt å vite at hjelpen er der om nødvendig, og at den er lett å nå via VHF Redigert 14.Juni.2009 av Derby (see edit history) Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
logget av Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Flotte bilder. Var det noe spesielt siden det ble vist hvordan det ble gjort før? Jeg synes hele kysten mellom Tananger og Egersund er spesiell og vakker. Vi reiste ofte ut til noen steder under høststormene og kjente på naturkreftene. Selv da var det vakkert, men jeg er glad vi var på land når det blåste som verst. Jeg husker en gang da det var vanskelig å skille mellom sjø og elveosen til Figgen. Vi gikk også ut på halvøyen på Hellestø, det vil si vi krøp ut bak moloen iført dykkerdrakt og oppstigningsvest mens bølgene slo over moloen. Sitér dette innlegget Link to post
Marina 7050 Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Et arrangement i regi av Jærmuseet hvor det viste opprinnelsen av redningsløsningen langs Jæren, for å avslutte det med et liten demo av det som brukes i dag. Tanken om betydningen med VHF i fritidsbåter slo meg da jeg så dette fellesskapet. Via den ene kommunikasjonskilden når en hovedretningssentral, redningskøyta, 330, kystradio og andre båter samtidig. Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.