Jump to content

Bilder fra redningsdemo ved Ogna i dag. Fra gammel til ny tid

Marina 7050

Recommended Posts

jaeren.jpg

Jæren er stort sett bare pen

noed.jpg

Noen ganger blir det dessverre behov for hjelp

gammel_redning.jpg

Slik ble det gjort i gammel tid

skoeyte.jpg

Da er det trygt å vite at disse er der

330.jpg

og at disse også er klar

Det er godt å vite at hjelpen er der om nødvendig, og at den er lett å nå via VHF

Redigert av Derby (see edit history)

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Flotte bilder. Var det noe spesielt siden det ble vist hvordan det ble gjort før?

Jeg synes hele kysten mellom Tananger og Egersund er spesiell og vakker. Vi reiste ofte ut til noen steder under høststormene og kjente på naturkreftene. Selv da var det vakkert, men jeg er glad vi var på land når det blåste som verst. Jeg husker en gang da det var vanskelig å skille mellom sjø og elveosen til Figgen.

Vi gikk også ut på halvøyen på Hellestø, det vil si vi krøp ut bak moloen iført dykkerdrakt og oppstigningsvest mens bølgene slo over moloen.

Et arrangement i regi av Jærmuseet hvor det viste opprinnelsen av redningsløsningen langs Jæren, for å avslutte det med et liten demo av det som brukes i dag.

Tanken om betydningen med VHF i fritidsbåter slo meg da jeg så dette fellesskapet. Via den ene kommunikasjonskilden når en hovedretningssentral, redningskøyta, 330, kystradio og andre båter samtidig.

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...