Trophy Startet 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2009 Det er vann i rørene, men når jeg åpner for blandebatteriet kommer det ikke vann. Vannpumpen starter heller ikke. Kan det være noe galt med blandebatteriet ? Det er av typen med ett håndtak som du løfter opp og til venstre eller høgre for å justere varmt eller kaldt. I vasken på badet virker det og de rørene er koblet sammen med rørene til dusjen..... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
BMP Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Har du trykt inn knappen på durshodet? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 (redigert) 1. Dusjslangen har turn eller ligger i klem. Sjekk om du kommer til på baksiden der slangen går igjennom "veggen". Hvis du ikke kommer til vrir du slangen noen turn både den ene og andre veien mens du har full åpning for å se om det løsner. 2. Det kan være en egen kuleventil på dusjen som er stengt. Følg slangen fra dusjen til resten av vannsløyfen. Redigert 14.Juni.2009 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Dreamer Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Har du trykt inn knappen på durshodet? Enkelte dusjer har en stengeknapp på selve dusjhodet. Lett å bli lurt der .. Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Det er vel best å begynne å feilsøke fra bunnen av: 1) Vann på tanken? 2) Vann uhindret frem til trykkpumpen? 3) Pumpen slått på? 4) Strøm på pumpen? Nok spenning? 5) Starter pumpen? 6) Vannslange etter pumpen uhindret frem til dusjen? 7) Ventil i pumpehode åpner seg når du trykker? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 2. Det kan være en egen kuleventil på dusjen som er stengt. Følg slangen fra dusjen til resten av vannsløyfen. Selve blandebatteriet er jo nesten som en kuleventil som du vipper ut fra veggen for å åpne for vannet og justerer varmt eller kaldt ved å vri håntaket mot venstre eller høyre. Ingenting mellom vannpumpe og blandebatteri. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Det er vel best å begynne å feilsøke fra bunnen av:7) Ventil i pumpehode åpner seg når du trykker? De 6 første er ok, men nr. 7 må du forklare litt nærmere for jeg trykker ikke..... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Stevens Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Vel, det er sikkert endel ulike patenter ute og går her, men på en eller annen måte åpner man jo for at vannet skal begynne å strømme ut. Om det er en ventil du åpner med en knapp på dusjhodet eller en kran du åpner ved uttaket, så er i allefall poenget med pkt. 7 at du skal sjekke om denne åpnemekanismen faktisk åpner seg. Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 I vasken på badet virker det og de rørene er koblet sammen med rørene til dusjen..... Har du prøvd om det kommer vann i dusjen når du samtidig har åpnet for vasken? Da skulle jo pumpen gå, og om det da ikke kommer vann er vel problemet at noe er tett? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Ja, skru av koblingen under blandebatteriet og se om vannet strømmer ut. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Scorpion Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 hvis du får strøm til vann pumpe, og du har sett at det ikke er "krøll" på slangen ville jeg prøvd å "suge" ut evnt. luft i systemet.Hadde nesten samme problem som deg.Fikk ikke vann til blande batteriet bak i akt.cabin.Åpnet opp krana og sugde til det kom vann,etter det virket det fint Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Vannpumpa er trykkstyrt. Starter ved lavt og stopper ved høyt. Om du åpner ventilen og ingenting skjer er det enten noe som ikke er åpnet, eller noe er tett/i klem. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Har da sett bryter på noen blandebatterier. Er det trykkpumpe eller el styrt fra kranen. Kommer du til under for å se om der er strøm styring på dette??? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Trophy Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Ja, skru av koblingen under blandebatteriet og se om vannet strømmer ut. Det står vann i rørene til et ca 1-2 cm under blandebatteriet. Skal demontere i morgen, så får vi se..... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Jeg ville først målt spenningen inn til pumpen, mål fra batteriminus til pumpens plussledning og deretter fra batteripluss til pumpens minusledning, du kan også prøve å tjukoble ledningene rett til batteriet og på den måten eliminert ledningsnettet. Jeg regner med at du har flere steder du kan åpne for vannet så det skulle vere greit å finne ut om problemet er felles eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Pumpen går som bare f..., så jeg har vann i de andre kranene. Der er også en stengeknapp på dusjhode og den virker som den skal... Prøvde å koble fra plastrørene i dag , men de satt som f.... Noen tips om å løsne de ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
arkmarin Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Ombord til meg la jeg merke til at det sluttet å komme vann i dusjen , når jeg trakk litt hardt i slangen. Den lå slik at jeg fikk en brett på den, som stengte for vannet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Trophy Svart 25.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Her er bare harde plastslanger og de er koblet til blandebatteriet på baksiden. Ikkeno krøll noe sted. Prøvde å få av slangene (plastrørene) forrige helg, men de satt som bare fa.. hjelper vel ikke å varme plast slanger heller... Er redd for at det er blandebatteriet og vanskelig å få fatt i nytt.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SeaRaymond Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 (redigert) stopp pumpen, koble fra blandetbatteriet, sett på pumpen og sjekk om føysen står, gjør den, plukk i stykker blandebatteriet for å finne feilen, fiks, eller skift ut sorry såg nå at du ikke fikk koblet fra, og at du nok må koble fra på ett uegnet sted til å la føysen stå Redigert 25.Juni.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 29.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Vil det hjelpe å varme plastrørene med en hårføner for å få de til å løsne ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
rangernor Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Har samme problemet i båten min. Godt med vanntrykk rundt om i båten, utenom dusjen. Skrudde av pumpa og demonterte deretter blandebatteriet. Skrudde på pumpa og det strømmet vann ut fra dusjrørene. La blandebatteriet i varmt vann med et par oppvaskmaskintabletter oppi, og lot den ligge der en times tid. Monterte blandebatteriet igjen, skrudde på pumpa, og blandebatteriet fungerte Ser det drypper litt fra blandebatteriet, og tror kanskje frosten tok det i vinter. Må nok til med nytt blandebatteri, siden dryppingen gjør at vannpumpa starter titt og ofte. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Det er somoftes trykkluftfitings som er brukt på plastrørene i båter. Dette er greie hurtigkoblinger men de må brukes rett. Når du skal løsne et rør presser du først inn røret og den lille ringen som er rundt det, deretter trekker du ut røret mens du holder ringen inne. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 4.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 La blandebatteriet i varmt vann med et par oppvaskmaskintabletter oppi, og lot den ligge der en times tid. Monterte blandebatteriet igjen, skrudde på pumpa, og blandebatteriet fungerte Har ikke fått sjekket enda, men kom til å tenke på at jeg kunne tømme litt avløpsåpner ned gjennom dusjslangen. Da burde det komme ned i blandebatteriet. Kunne det være en mulighet for å åpne opp ??? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
M/B Shanty Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 NEI! ikke avløps åpner i dette! For å finne ut litt her: - Har du ett termostatstyrt eller trykkstyrt batteri med en hendel for trykk og en hendel for temperatur? eller har du en hendel for varmt og en hendel for kaldt vann? Hvis du har trykk/temp styrt batteri , så er sjangsen meeeeget stor for at du har kjeramisk innmat, med en fjær inni som åper, lukker etter som temperaturen endrer seg på vannet inn. denne fjæren kan ha fått rust eller annen skit på seg så den ikke åpner, lukker. - rådeter da , kast dritten. Hva er senter - senter avstand på påkoblinen bak? 15cm er standard på sanitær batterier. Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Polarn Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Ta noen bilder av opplegget ditt Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.