Jump to content

Havneguiden blir gratis på nettet

Mariell

Recommended Posts

Leser i Sandefjords blad:

"Bokserien Havneguiden har slått veldig godt an blant båtfolket. Det første bindet ble gitt ut i 2006 og siden den gang har salget gått rett i været.

- Jeg tror en del av vår suksess har vært bruken av flyfoto av de mest populære havnene og det at vi har brukt et veldig uhøytidelig maritimt språk. Vi har laget en bokserie som båtfolket kan identifisere seg med, sier Jørn Engevik i Skagerrak Forlag.

Nå jobber han med å tilpasse alt innholdet fra bøkene for nettpublisering. Fra juni blir alt innholdet gratis for brukerne. Havneguiden.no vil da inneholde detaljert informasjon med flyfotos, kartskisser og tekst om havner i Danmark, på den svenske vestkysten og norskekysten fra svenskegrensen til Bergen."

Les mer:

http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.d.../163842259/1158

Høres ganske fantastiskt ut.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Synest dette er helt glimrende! Vi bruker boka om bord - koser oss med å bla og finne ut reiseruter - også er det glimrende å kunne sitte på pcen hjemme og kose seg litt ;)

Er ikke sikker på at det går så mye utover boksalget - kanskje flere blir obs på at det er genialt å ha med havneguiden i bokform ombord.. det blir ikke det samme å sitte på pcen om kvelden å fintenke ruter =)

marius

Flere av dere har spurt om ikke jeg kan lage noe tilsvarende her som for sjøkartene fra kartverket.

Jeg synes det er forbilldelig bra av Havneguiden å gjøre dette tilgjengelig på nett, jeg har også vært fornøyd med bøkene jeg har kjøpt.

I og med at dette er et ikkeoffentlig tiltak og noe som jeg anser at jeg ikke allerede har betalt for over skatteseddelen og dernest må betale for enda en gang,

har jeg ikke lyst til å skrive noe som evt. kunne skade økonomien/boksalget for Havneguiden.

Bøkene er verdt hvert øre i seg selv, og nå hvor også innholdet blir gjort tilgjengelig på nett vil jeg la dem styre formen selv i fred for meg.

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...