Mariell Startet 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2009 Leser i Sandefjords blad: "Bokserien Havneguiden har slått veldig godt an blant båtfolket. Det første bindet ble gitt ut i 2006 og siden den gang har salget gått rett i været. - Jeg tror en del av vår suksess har vært bruken av flyfoto av de mest populære havnene og det at vi har brukt et veldig uhøytidelig maritimt språk. Vi har laget en bokserie som båtfolket kan identifisere seg med, sier Jørn Engevik i Skagerrak Forlag. Nå jobber han med å tilpasse alt innholdet fra bøkene for nettpublisering. Fra juni blir alt innholdet gratis for brukerne. Havneguiden.no vil da inneholde detaljert informasjon med flyfotos, kartskisser og tekst om havner i Danmark, på den svenske vestkysten og norskekysten fra svenskegrensen til Bergen." Les mer: http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.d.../163842259/1158 Høres ganske fantastiskt ut. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Var innom http://www.havneguiden.no Ja det stemmer. Havnebeskrivelsene ligger fritt tilgjengelig Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Nike Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Har sjekket på nettet. Helt super den guiden Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Kjempe flott Men trist at det ikke er noe fra Bergen og nordover syns jeg Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Kjempefint tiltak. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 SamH! Hvor er du? Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 hmm .. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Håper ikke det går veldig ut over boksalget , noe det sikkert dessverre gjør. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Jeg kommer nok til å kjøpe boka uansett, men greit å ha alt på nett når man f.eks. sitter på jobb (som nå). Da slipper jeg å drasse rundt på den tunge blekka. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 (redigert) Bøkene er fine, og jeg håper at fremtidige utgivelser blir like bra eller enda bedre. At hele havneguiden blir gratis tilgjengelig er sikkert et velbegrunnet valg. Blir kanskje mer reklame (tilsvarende BP). Redigert 16.Juni.2009 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
buckley Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Synest dette er helt glimrende! Vi bruker boka om bord - koser oss med å bla og finne ut reiseruter - også er det glimrende å kunne sitte på pcen hjemme og kose seg litt ;) Er ikke sikker på at det går så mye utover boksalget - kanskje flere blir obs på at det er genialt å ha med havneguiden i bokform ombord.. det blir ikke det samme å sitte på pcen om kvelden å fintenke ruter =) marius Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
Ask Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Kjempe flott Men trist at det ikke er noe fra Bergen og nordover syns jeg Det synest ikkje eg! Eg synest det er bra at ikkje alt er tilrettelagt og informert om til minste detalj. Ein måte er jo å bruka boka slik somme brukar Lonely Planet. Dvs. som ein guide til kor ein ikkje skal dra! Ask Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Er ikke sikker på at det går så mye utover boksalget - kanskje flere blir obs på at det er genialt å ha med havneguiden i bokform ombord.. Har ikke sett i denne tidligere, selv om jeg har sett den annonsert. Etter å ha sett den på nett har jeg bestemt meg for å kjøpe bokutgaven! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) Det siste her er nok mye av poenget med siden. Redigert 17.Juni.2009 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Er det nokon grunn til at hamnene på Nordvestlandet ikkje er med? Og ligg det føre planar om å inkludere dei på nettsida etter kvart? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
SamH Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Flere av dere har spurt om ikke jeg kan lage noe tilsvarende her som for sjøkartene fra kartverket. Jeg synes det er forbilldelig bra av Havneguiden å gjøre dette tilgjengelig på nett, jeg har også vært fornøyd med bøkene jeg har kjøpt. I og med at dette er et ikkeoffentlig tiltak og noe som jeg anser at jeg ikke allerede har betalt for over skatteseddelen og dernest må betale for enda en gang, har jeg ikke lyst til å skrive noe som evt. kunne skade økonomien/boksalget for Havneguiden. Bøkene er verdt hvert øre i seg selv, og nå hvor også innholdet blir gjort tilgjengelig på nett vil jeg la dem styre formen selv i fred for meg. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Klokt! Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 1.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2011 Og så var det slutt. Kanskje det har vært det en stund. Jeg oppdaget det i dag. Man kan fortsatt gå inn på oversiktskartene, man kan se havnene. Men hvis du vil se detaljkartene eller lese beskrivelsene så er det ikke lenger gratis tilgjengelig på nett. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Tjenestene er tilgjengelig, men ikke lenger gratis. Lastet ned iPhone appen, men synes skjermen blir for liten, og detaljkartene har for dårlig oppløsning. Venter på iPad versjonen som er rett rundt hjørnet og håper den er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.