Espen C Startet 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2009 Så denne på finn.no i dag er de like sterke\raske som en motor med propell ? Noen fordeler eller ulemper med en slik jetsak ? Dette er første gang jeg har sett eller hørt om noe slikt noe, er det flere produsenter av motorer som har denne løsningen ? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Disse brukes vel helst på steder hvor det ikke egner seg med propell, f.eks i grunne elver... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Man taper endel effekt kontra propell, Yamaha f.eks oppgir lavere effekt på jet påhengerne sine enn samme motor m/ propell. Fordelen er vel lavere propellutgifter for de som ferdes i elver og andre plasser der det er grunt. Ulempen da lavere virkningsgrad. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nautilus Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Er ikke det poenget med lavere virkningsgrad mest aktuelt i lavere hastigheter, sånn mindre enn 25 knop? Eller er jeg helt på villspor nå? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Evinrude hadde en sånn bygget på 50-60 hk, den sto oppført med 35 hk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.