fjordÅl Startet 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2009 leste at SX va for hurtigåene båter. har ein skibsplast 14 med 40hk som går 25-30 knop. skal eg då ha vanleg eller SX? er det maritim.no som har det beste tilbudet på desse (1622kr/1474kr) ? Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
Stevens Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Neida, det er ikke det som er forskjellen mellom vanlige smart tabs og SX utgaven. Hovedforskjellen ligger i prisen, og det fordi SX er laget av plast mens de vanlige er av stål. Blir litt smak og behag hva du velger, de fungerer helt likt begge to. Det viktigste er at du velger riktig modell for din båt, både hva gjelder størrelsen på planet og motstanden i sylinderen. Les mer på www.nauticusinc.com . Vet ikke hvor i Norge du får disse billigst. Det viktigste er vel kanskje at du finner en forhandler som lar deg bytte sylindere eller annet dersom det skulle ryke noe. Sitér dette innlegget Link to post
fjordÅl Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 ville no tru at da goar uansett pga garantien Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
fjordÅl Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 står at eg skal ha -30 mod. men pga hekken min er ekstra tung (min er ombygd til lang + tung 40hk) kanskje eg skal gå for -40? Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
ivar Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Tror jeg ville gått for -40, skroget på skibsplasten trenger litt ekstra løft i hekken Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
fjordÅl Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 va da eg tenkte og. håpa eg sleppe all den slitsome humpingen. hadde eiin tur på 20 x2 min i dag i litt bøjle og da kjenntes ikkje bra ut Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
J-R Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Jeg har SX på en Terhi 415 Nova. Du kan også justere stivheten ved å flytte innfestingen av "demperen" på selve trimplanet. Jeg har min på det mykeste hakket(innerst). Er kjempefornøyd med hvordan båten oppfører seg med disse. Natt og dag ifht tidligere. Båten slår ikke lenger, er mye mer sidestabil og går rett i plan uten at baugen reiser seg. Dette burde vært originalt på alle båter! Kjøpte på ebay... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.