kællen Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 (redigert) og her kommer ett horibelt eksempel, har en volvo md11c og mellom giret og girvaieren sitter den en plastikkdings som blir skrudd på girvaieren og somm skal kneppes på en liten kule på giret. vel gjengene på denne røk for meg, og jeg dro til pentaforhandleren i fredrikstad for og kjøpe ny. han skulle ha over 400 kr pluss moms, men han hadde ikke denne på lager så jeg måtte bestille. Men fordi jeg hadde lyst til og få tak i denne delen med en gang dro jeg nedom båtbua for og sjekke om de kunne ha noe, og gledelig så hadde de denne delen på lager, og hva skulle de ha for den jo 25 Kr. Jeg fatter ikke hvordan sånne forskjeller kan skje. Redigert 19.Juni.2009 av kællen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Vi har et fritt marked og prisdannelsen reguleres av tilbud og etterspørsel. Det er intet krav om at prisen skal være den samme på alle tilnærmet like varer. Det er det heller ingen som har påstått. Problemet oppstår i det øyeblikket tilsynelatende like varer har 3-dobbel pris i forhold til hverandre. Et enada større problem er når nøyaktig samme vare selges med en uanstendig høy prisforskjell i forskjellige markedssegmenter. Da er det altså ikke produksjonskostnad som avgjør prisen, men hva de forskjellige markedene er villige til å betale for akkurat denne varen. Kælle, du hadde sikkert vært villig til å betale 400 spenn for plastdingsen til girvaieren. Den måtte du ha og pris var unerordnet. At samme plastdings kan selges for 25 kroner, forteller litt om prissettingen i markedet. Baatenmin, du sier at lampa fra Biltema virket tynnere og du tror det det er en kvalitetsforskjell. Men fortsatt tror du. Du klarte faktisk ikke å fastslå at det var en vesentlig forsjell, du anslog og antok at det var slik. Da kan ikke forskjellen ha vært særlig stor når du er usikker på om det er en forskjell. Fortjener denne usikkerheten at Flak kan ta 3 ganger mer for sin lampe enn det Biltema gjør? Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Har taklampa, men med teakring. Gir godt lys og ikke blått. Omtrent som halogen. Og den forstyrrer ikke annet utstyr.... Har begge typer som er avbildet over.Veldig fornøyd med den runde,overraskende varmt og lesevennelig lys.De lange vinklebare opplever jeg som mest plagsomme pga. veldig kaldt ujevnt og svakt lys. De er på vei ut av båten evt.på vei inn i et skap eller benk. Her er det ihvertfall to som er fornøyde med BT-modellen Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
sveinh04 Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Dette er en evig diskusjon. Folk er forskjellige. Noen blir paranoide konspirasjonsteoretikere hvis noe er billig. Sånn er det bare. La de sitte der med den svinedyre lampa og føle at de ``ikke`` har blit lurt.......yeah right Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
baatenmin Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Baatenmin, du sier at lampa fra Biltema virket tynnere og du tror det det er en kvalitetsforskjell. Men fortsatt tror du. Du klarte faktisk ikke å fastslå at det var en vesentlig forsjell, du anslog og antok at det var slik. Da kan ikke forskjellen ha vært særlig stor når du er usikker på om det er en forskjell. Fortjener denne usikkerheten at Flak kan ta 3 ganger mer for sin lampe enn det Biltema gjør? oi , må visst være veldig bastant her på forumet Så da sier vi: Er ikke i tvil om at det er forskjell på produktene , BT lampa var mye kipere, og kvaliteten virker mye dårligere. I dette tilfelle ville jeg valgt den dyreste uten tvil. Greit at man kan bytte BT lampa en gang eller to før prisen er lik. Jeg liker at ting fungerer, og det å slippe å skifte deler omigjen hele tiden har for meg en stor verdi. I dette tilfellet tommelen ned for BT, i andre tilfeller virket BT produkter helt OK. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Filter til perkins hos universal diesel koster kr 125,- + mva (ca 160,- inkl) samme filtret koster kr 62,- inkl mva hos "okonomideler.no" frostvæske hos universal diesel koster ca 100 kr/liter, samme frostvæske koster ca 35 kr l/ felleskjøpet avansen må være enorm hos enkelte, kanskje så mye som 70%.... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 De kan og komme ut på samme samlebånd å ha forskjellig pris hvis BT sier "vi tar alle, det er ikke så nøye med kvalitetskontroll. Kundene får heller bytte i en ny om de ikke virker" og Flak sier "Maximalt 1,5% feilvare, hver 10 lampe skal testes, hvis feilrate på over 1 av 10 avdekkes skal annenhver lampe testes" Ville det forklare en prisforskjell på 323%? Jeg tror forklaringen heller ligger i at nordmenn er så dumme at de uten videre tror på det feite grossere har tutet dem ørene fulle av i alle år: nemlig at kvalitet koster. Det gir seg f eks utslag i at Biltema opplever økt salg når de setter opp prisen fra "mistenkelig lavt" til "sammenlignbart med andre". Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Palbryn Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Personlig så ville jeg ha valgt lampen fra BT, laver strømforbruk. Ønsker du denne på FLAK, så finner du den her til en lavere pris. http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10510211 Det er mye dritt på BT, men det er også mye bra der, alt til sin pris og bruk. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 og den kommer fra Flak tipper eg Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.