Jump to content

GM v6: 229 vs 262 cid

jumbo

Recommended Posts

Jeg lurer litt på disse gamle Gm V6erne. Ulike men like likevel.

Det jeg for min del lurer mest på, er 229 cid'en

Etter hva jeg har lest på internett (http://www.mamut.net/maticcustom/newsdet48.htm ) har mercruiser og omc en 185 Gamp maskin, mens volvo har beskjedne 170 ponnier.

Jeg hevder hardnakket at det meste av min maskin er en VP-AQ175A. Dette etter å ha lest merkelappen på blokken.

Dette skal vær en 229 cid motor i følge linken over og andre referanser ute i den digitale verden. Det som bekymrer meg etter å ha sett på splitt-tegninger der ventildekselboltene er på siden av ventildekselet, er at mine ventildekselbolter sitter i midten slik de angivelig gjør på 262en. Toppene på 262 og 229 skal etterhva jeg har forstått ikke gå overens.

her er et bilde av topdekselet mitt

motor1.jpg

Så hva har skjedd? Noen som har noen steinharde fakta som jeg kan ta med meg videre?

Utgangspunktet er denne tråden der du kan se bilder fra motorprosjektet mitt.

det som er at fakta er at "1987 saw new center bolt valve covers and hydraulic roller lifters" og altså at 262 ble levert med festeskruene på siden som før fra den kom i -85 fram til 1987. som igjen leder til at iallefall ventildekslene dine er fra 1987 eller nyere :wink:

det du kan gjøre er å måle om du har 3.736" bore (229) eller 4.00" bore (262) da ser du kjapt om du har 3.8 eller 4.3

kan nå lese litt her.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_90-Degree_V6_engine

Redigert av Korsnes (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...