Helge Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Hvis dette er riktig så betyr det vel at om jeg syns min 60 hk. 92 mod Johnson fungerer meget bra på båten min så vil jeg vel klare meg godt med en 60 hk. firtakter? Firetakteren vil vel gå bedre på tomgang enn totakteren og dermed passe bedre for dorging? Som ivar skriver kan en liten dorgemotor i tillegg til hovedmotoren være det beste for mange, men jeg vil vel legge til kanskje på langt nær for alle. En 4T som hovedmotor vil gjerne være å foretrekke som dorgemotor fremfor 2T både ut fra at den da er nesten lydløs. Videre har et par av mine kamerater erfart at selv ganske moderne 2-taktere (deriblant en 90 hk Optimax) kan surne ved langvarig dorgefart. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Bendixx Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) ... eller kanskje du hadde klart deg med en liten 5-6hk 4T som dorgemotor...? Jeg syns egentlig ikke det er no særlig stas å kjøre med en ekstra motor på hekken jeg..... selv om det kanskje hadde vært det mest fornuftige. Redigert 17.Juni.2009 av Bendixx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 dorgemotor i tilegg når man har kun en 60 hk , hallo.. trenger man 2 dorgemotorer da? Sitér dette innlegget Link to post
Bendixx Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 dorgemotor i tilegg når man har kun en 60 hk , hallo.. trenger man 2 dorgemotorer da? Nei, det var tanken min også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.