Jump to content

Origo rødspritapparat, erfaringer?

Hasla 26

Recommended Posts

Har en origo 1500, og synes at det er en hendig liten sak, blir varm med en gang, og koker kaffen kjapt og effektivt. Bruker den også til oppvarming under kalesjen innimellom, men er avhengig av litt lufting for å ikke kveles av ekkel lukt. Bruker normal rødsprit, da jeg ikke har fått tak i noe annet ennå.

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6

Har selv en del års erfaring med Origo. Først 3000 i forrige båt, nå 6000 (denne har også stekovn) i båten vi har nå. En av de helt klart store fordelene synes jeg, er enkelheten. Det kan vel egentlig ikke gå i stykker? Enkel å få fyr på og mer enn rask nok til å koke opp vann og blir mer enn varm nok til matlaging. Stekovnen har helt klart sine begrensninger, men fungerer supert til en del oppgaver: Rundstykker, minipizza, lunke tacosjell/lefse, små og ganske tynne kaker.

Bare gode erfaringer med mitt origo 3000 apparat. Hadde et sånn apparat som du må forvarme og pumpe opp trykk......Hadde så mye tull med lekkasjer i rundt om i apparatet at vi besluttet og kvitte oss med det. Origo er et apparat som er mer brannsikkert. Har byssa i forcabin på min summer family og 1 liter vann koker på 5 min. Hvis du bare passer på og fylle opp før potetene skal kokes så er det ingen problemer med at du går tom under prosedyren. Har også 2 små gasskokere i tilfelle. Men har ikke brukt dem ennå. Er det sant at det amerikanske forsvaret bruker orego kokere? Eller er det noe jeg har hørt feil?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...