Anonym Startet 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2009 Er det noen som har gode erfaringer å dele? Jeg tenkte på gassgrill, ikke alt for stor (skal monteres på pushpit på en 31 fots seilbåt..) Noen gode tips til en grill som kan anbefales? Vet at noen av de også kan brukes som kokeplate, det vil være en fordel.. Å lage mat utendørs er mye bedre enn innendørs på denne tiden av året.. Hva må jeg regne med å punge ut? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Jeg har ingen erfaringer med gasgrill (hvorfor svarer jeg så...? ) men jeg har med stor tilfredshed brugt denne grill i nogle år. Den fungerer fint, er meget transportabel og har kuglegrillens gode egenskaber. Jeg har ikke oplevet problemer med rust på grund af saltvand og ubehagelig dyr er den heller ikke. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Jeg har Magma fra Swang hengende på rekka. Den har fungert helt utmerket for meg. Jeg tipper du må ut med 3500-4000kr for den nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Og den Major Andy "reklamerer" for er ikke bare til salgs i "hele Danmark", men også på Plantasjen i Norge. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ruby Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Jeg har brukt denne ett års tid nå og er kjempefornøyd. Passe stor til å lage mat til en familie, og passe liten til at den lett kan stues vekk når den ikke er i bruk. Den leveres standard med de små 1/2 kg's bokser som egentlig er helt greit, men jeg har skaffet meg en overgang slik at den kan brukes med vanlig hurtigkobling til 5 eller 11 kg's flasker som jeg likevel har ombord. Sitér dette innlegget Link to post
flipflap Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Jeg har en cobb. Veldig fornøyd med den til det meste, men den blir ikke varm nok til biff. http://www.cobbamerica.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Fra Maritim... grill Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Seatronic har Magma. Det er den du skal ha. Lurer på en selv, faktisk... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
dorry gutten Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) Jeg har brukt denne ett års tid nå og er kjempefornøyd. Passe stor til å lage mat til en familie, og passe liten til at den lett kan stues vekk når den ikke er i bruk. Den leveres standard med de små 1/2 kg's bokser som egentlig er helt greit, men jeg har skaffet meg en overgang slik at den kan brukes med vanlig hurtigkobling til 5 eller 11 kg's flasker som jeg likevel har ombord. det som er så fint med denne er at den finnes i tre størrelser (Q100 og Q 200 og en som går på strøm)og da den ikke er i bruk kan du legge anrettnings platene som er på den inni grillen ( Q200 )...dette gjøres bare med å åpne lokket og vippe dem inn ....dette er da noe som er praktisk siden ting ikke skal ta stor plass i båt......men...et lite tips....en ting er å være nøye med grillen i seg selv..men mesteparten av grillene som er på gass har en fett oppsamler i seg...enten et type brett som skyves inn under eller bare en bitterliten kopp som henger og dingler under som fettet etter biffen sammler seg i men jeg for min del hadde ikke sett på den lille koppen som et problem.....jeg hadde bare hengt en litt større blikkboks under i en kopper streng tenk litt på det før du kjøper grill slik at du slipper å vaske fett fra skutesiden Redigert 17.Juni.2009 av dorry gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Jeg har en Magma gassgrill kjøpt hos Seatronic i Moss. Jeg har bl.a. benyttet den mye på badeplattformen. Den fungerer helt topp. Er riktignok i firkantet utforming. Gir god og jevn varme. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Du skriver at du ønsker gassgrill som skal festes bak på rekka på en 31 fots seilbåt; meg bekjent er det bare Magma som kommer med ferdig monteringsbeslag for rekke og som er spesiallaget for slik bruk. Jeg seilte rundt med den store varianten i fjor sommer, og vi kunne fint grille 10 grillspyd om gangen og mette 2 voksne og 8 ungdommer..... Når det gjelder kokeplate/stekeplate så lager Høyang Polaris en steketakke i aluminium som er belagt med et slippbelegg. Min er 34 cm i diameter og passer fint på grillristen. Jeg bruker den til å steke lapper, men du kan vel også bruke den som kokeplate. Den kan forøvrig også brukes på koketoppen hjemme i heimen og over et bål på tur i marka. Link til steketakken hos Høyang Polaris. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Jeg har en Magma gassgrill kjøpt hos Seatronic i Moss. Jeg har bl.a. benyttet den mye på badeplattformen. Den fungerer helt topp. Er riktignok i firkantet utforming. Jeg har samme grillen som Roaldbj og er superfornøyd - kjøpte min i Florida for en tre fire år siden for rundt 1000!! USD, ser nå at den koster 2990,. hos seatronic. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mariell Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) Får henge meg på de som skryter av Magma. Har en sånn selv og er kjempefornøyd. Den vi har er en eldre modell uten elektronisk tenning, men fungerer jo like godt for det. King sea: Så du gjorde ett kjempe kupp i USA da. :flag: Redigert 17.Juni.2009 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Anonym Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Virker som det er Magma jeg må kjøpe ja.. Hvordan folk kan anbefale den fra Cobb eller den fra Weber til mitt bruk er fullstendig uforståelig for meg.. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) Kan ikke få fulrost denne, men bygde den om så jeg kan bruke 5kg. og regulator Nå kan du få et konverteringssett til gassflasker på 5 eller 11 kg. Weber® Q™ 100 er skapt for travle folk. Uansett om du har en båt, campingvogn eller bare skal ha den med i bagasjerommet på bilferie, klarer Weber® http://www.webergrill.no/Weber®-Q™-100-365.aspx Har hatt den i 5 år nå like fin står på akterdekk hele årer. Redigert 17.Juni.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Får henge meg på de som skryter av Magma. Har en sånn selv og er kjempefornøyd. Den vi har er en eldre modell uten elektronisk tenning, men fungerer jo like godt for det. King sea: Så du gjorde ett kjempe kupp i USA da. :flag: Ha ha - ja ble et kjempekupp det Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
EIRINA Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 (redigert) Du må ikke finne på og kjøpe magma grill den er som en kald øl man klarer seg ikke uten man blir avhengi Redigert 17.Juni.2009 av A-Joda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Dette er bildet fra brosjyren til Seatronic. Dette er vår grill etter rengjøring. Legg merke til endestykket til høyre på grillen. Dette er adaptersettet for overgang til de norske gassflaskene. Vi bruker 5 kg komposittflaske. Når vi har to slike flasker ombord holder det til hele sesongen både til grill, kokeplater, og steikeovn. Disse benyttes hver dag i omlag 6 uker. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Har samme som roaldbj men med fiskestangholder feste slik at grillen festes på dollbordet bak. http://www.magmaproducts.com/Products/Mari...10-918ce-2.html Den er kjempebra, blåser aldri ut. Den kan så vidt skimtes på bildet under Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Magma grill 2699,- på seasea..... 100 kr spart det 3 stk 0,5 øl i sverige eller 1 på akerbrygge sånn må jeg ha Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Kan ikke få fulrost denne, men bygde den om så jeg kan bruke 5kg. og regulator Nå kan du få et konverteringssett til gassflasker på 5 eller 11 kg. Weber® Q™ 100 er skapt for travle folk. Uansett om du har en båt, campingvogn eller bare skal ha den med i bagasjerommet på bilferie, klarer Weber® http://www.webergrill.no/Weber®-Q™-100-365.aspx Har hatt den i 5 år nå like fin står på akterdekk hele årer. Den er sikkert ypperlig, men stryker glatt på kravet om å kunne monteres på pushpit.. Med mindre du har funnet en fancy brakett til den da.. Det er ikke noe akterdekk å oppbevare den på hos meg, og cockpiten kan aldri bli for stor, altså er pushpit alternativet. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Den er sikkert ypperlig, men stryker glatt på kravet om å kunne monteres på pushpit.. Med mindre du har funnet en fancy brakett til den da.. Det er ikke noe akterdekk å oppbevare den på hos meg, og cockpiten kan aldri bli for stor, altså er pushpit alternativet. Og der skal den henge når du seiler også? Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Ja, den henger fint på utsiden av rekka når det seiles, hvis det er ønskelig. Riktignok uten gassflasken, og lett innpakket i et dertil hørende vanntett trekk. Det er dessuten lett å koble den av fra holderen hvis en ønsker å ta den inn for å stues bort i et stuerom. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Sigurd Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 ........innpakket i et dertil hørende vanntett trekk. ........ Koster skjorta til standard størrelse rund magma. Jeg har akkurat bestilt et og det kommer på langt borti 600kr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.