Jump to content

Seatronic Moss - Norges beste?

Fru Jacobsen

Recommended Posts

Jeg har alltid fått raske svar på mail, og har alltid fått hjelp til det utstyret eller feil jeg har hatt problemer med.

Har sett på en bærbar VHF de har, HX750E som jeg tror noen andre her har referert til tidligere. Sjekket på Standard Horizon sine hjemmesider og fant en modell med GPS mottaker og DSC (HX850S). Sendte en mail til Seatronic , og fikk svar dagen etter! Det synes jeg er glimrende i disse travle før-ferie tider. :flag: Spesielt siden det var om et produkt de ikke hadde.

Nå var ikke svaret så oppløftende men det er ikke Seatronic sin feil :nonod: Det er visst ikke godkjent med DSC på bærbare VHF'er i europa/Norge. Har noen en idè om hvorfor? det er jo en hel liten (dog enkel) operasjon som skal gjøres i.h.t. manualen for å få sendt ut DSC-nødmelding, så frykten for at man kommer borti knappen burde ikke være noe større enn på en fastmontert...

Redigert av Twilight (see edit history)

DE har greie overskudd fra år til år, og opplevd omsetningsøknnig hvert år siden starten. Det har sine årsaker, og kundene kommer igjen og igjen...de må gå foran og så kommer vi etter. Så enkelt er det!

Men, de som mange andre får nok en utfordring i år, med mest sannsynlig lavere etterspørsel etter båtprodukter...

Du kommer til å bli kjempefornøyd med 14 X 40 stabilisator kikkerten. Vi har i en egen tråd beskrevet erfaringene våre med denne kikkerten.

Jeg vil legge til at jeg sist høst fikk vansker med kontaktpunktene i batterirommet på kikkerten.

For det første brukte en av de ansatte i Seatronic mye tid på feilsøkingen.

Dernest bestilte Seatronic nytt batterihus.

For det tredje fikk jeg dette batterihuset uten noen form for kostnader.

Videre vil jeg nevne at jeg kjøpte en transporttrille av Seatronic forrige sesong. Mekanismen for del av håndtaket røk, trolig grunnet vår egen feil.

Seatronic ga oss imildertid helt ny transportvogn kostnadsfritt.

Jeg har hatt gleden av å være kunde hos Seatronic i mange år.

Belønningen er alltid førsteklasses service.

Jeg har endel selvopplevde "gevinster" ved å være kunde hos Seatronic, men disse tåler ikke offentlig omtale.

Desto større blir overraskelsen når man mottar dem.

Jeg betviler ikke at mange andre leverandører av utstyr til oss fritidsbåtbrukere yter førsteklasses service.

Jeg vil i denne omgang trekke frem Jørg her på båtplassen som alltid, uten unntak, yter fantastisk hjelp. Jeg har sikkert ringt ham et 20-talls ganger, og han er alltid like hjelpsom. I tillegg har jeg besøkt Jørg på "verkstedet" hans og han har modifisert en dynamo mens jeg har ventet i "residensen" hans. Helt topp!! Dette går langt ut over vanlig service-innstilling.

Som sagt tidligere, jeg kan heller ikke få skamrost deisse folkene nok. Og idag har jeg bestilt meg nytt kjøleskap hos dem. Det 23 år gamle Frigoskapet (med Danfoss kompressor!) klarte ikke å holde pilsen ordentlig kald idag da temperaturen i skyggen krøp over 30-tallet. Men det jeg egentlig skulle si, er at de følger med på tråden.

Lars H.

Pt på Kommersøya

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Raskeste levering jeg har vært borti! Bestilte på formiddagen 22.06 og fikk hentelappen i poskassen 24.06!!

Skulle vært premiert de folkene på Seatronic!!!

...men den VHF'en jeg bestilte var ikke brukbar! Den hverken sendte eller mottok noe fornuftig på kanal 16 (med toppladdede batterier), enda avstanden kun var ca 1-2 km til nærmeste båt (ferge). "Kun til bruk mellom båter i havn" skulle den ha vært markedsført som...

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Hvilken type VHF er det snakk om? Og er du sikker på at ikke problemet var at fergen ikke "gadd" å svare deg? De ombord på ferger kan være svært uvillige/treige til å svare lystbåter.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvilken type VHF er det snakk om? Og er du sikker på at ikke problemet var at fergen ikke "gadd" å svare deg? De ombord på ferger kan være svært uvillige/treige til å svare lystbåter.

Lars H.

Denne:

http://seatronic.no/vhf-handholdt-vhf-c-47...-hh125vp-p-1514

Jeg skjønner at en ikke kan vente mye av den billigste håndholdte på markedet....men et slags minimum kunne vært greit!

Siden jeg har tatt den i bruk er det vel ikke mulig å reklamere. Den virker helt sikkert "som den skal".

Jeg får vel kjøpe en annen....

Det var flere lystbåter i området. JEg tror det var fergen som svarte meg men at jeg ikke hørte hele meldingen, hverken med eller uten "squelsh"

Redigert av Tranen2 (see edit history)

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Høres merkelig ut, Tranen. Har akkurat den samme selv, og har helt ok erfaring. Men man må jo ta høyde for at antenne står lavere, og utgangseffekten er lavere, enn man normalt har på et fastmontert baseapparat. Det å forvente rekkevidde over "massevis av kilometer" er nok å vente for mye.

Forøvrig er selve lydkvaliteten - begge veier - over det jeg hadde forventet.

Redigert av Ronald (see edit history)
Se ikke bort fra at du kan få positiv respons om du henvender deg der og forteller at radioen ikke fungerer skikkelig , det må da være en reklamasjonssak

Jeg fant igjen originalembalasjen, så jeg prøver det...!

Jeg var en tur på Seatronic i dag etter alle de posetive omtale her,men aldrig mer skal jeg ditt.Sto og ventet på att det skulle komme en og hjelpe meg så det med en gang det surtryne.Først så begynte han og skulle ekspeditere en finere frue da satt jeg foten ned og sa det var min tur.Skulle bare ha en enkel giver som jeg så de hadde på nette,han sa dem ikke hadde den typen jeg skulle ha han var mere opptatt av fruen bak meg.Jeg sa att jeg kunne se på dem de hadde og eventuelt sette på ett adapter,fikk ikke se på en eneste dritt.Så jeg sa takk for meg og aldrig mere.Nei for det dem muligens støtter siden her litt så hjelper det ikke,kansje de er blide hvis du skal handle for noen tusen :smiley::lipseal::sleep: Dra til båtbua de er best på service og pris og kvalitet samme om du handler for en tier eller flere tusen. Dem setter kunden i fokus. :flag: .Ps var også på Maritim var forskjell på 200 kroner for samme giver på Båtbua.MvhBjørn

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...