Mulligan Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 første GPS hos Seatronic i 1999. Den virker ennå helt fantastisk bra, er mer nøyaktig enn de fleste WAAS/EGNOS'er Dersom en GPS uten korreksjoner virker bedre enn en med, så er en del naturlover satt tilside. Det sagt så har aldri naturlover har gode kår på BP. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Flere av de ansatte har helt klart et forbedringspotensiale...som overalt ellers, for få er perfekte. Men min erfaring med alle ansatte er gjennomgående svært god, men...som alle andre faller de igjennom fra tid til annen. Tror det har mest å gjøre med hvordan kunden selv agerer... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Vi har tre store aktører på maritimt utstyr her i Oslofjorden. maritim på Slependen, Sea-Sea i Bærum g Seatronic i Moss. Jeg gir alle tre toppkarakter for både kunnskap og service. De utfyller hverandre godt etter min mening. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 De utfyller hverandre godt etter min mening. Hva legger du i det? Assortementet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
avmønstret5 Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Er ikke dette en landsdekkende forum? Snakker om Slepende, Bærum og Moss Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Skal ikke tråden snart sløyfes med "bedrifter jeg har dårlig erfaring med" Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Daffy Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Kan du ikke prøve å lese hele innlegget før du svarer? Det som er temaet er, har man sagt en ting så bør man vel kunne stå for det. Men du mener kansje det ikke er så nøye? Jeg leste hele innlegget og forstår det du skriver her. Det jeg mener er at dette kanskje ikke er en så stor sak at det er verdt å sverte hele firmaet på internett. Jeg forstår irritasjonen og ser at det er en prinsippsak. Dog tror jeg den enkelt kunne blitt løst med litt tålmodighet. Jeg tipper at det var en annen kar du traff i kassen enn han du snakket med først? I slike tilfeller kan det være smart å ha med tidligere korrespondanse (mail, notert navn etc) selv om det helst ikke bør være nødvendig. Kan det tenkes at leverandøren til Seatronic har bedt om å få igjen den defekte sikringen etter at kundebehandleren snakket med deg? Leverandører vil gjerne ha det som bevis på feil. kanskje overfor sine leverandører. Mitt tips til deg er: Ikke avskriv dem helt enda... Gi dem en sjanse til. Det er ganske mange som gir dem gode referanser og det kommer nok ikke uten grunn. Merk deg hvem du snakker med og unngå han som ikke var så hyggelig Kan det hele være resultat av en misforståelse? ene, andre eller begge veier? Tror det har mest å gjøre med hvordan kunden selv agerer...Det tror jeg også generelt. Selv om det ikke skal ha noe å si fordi "kunden alltid har rett". Men uansett er vi mennesker og det er er forskjell på ekstraservice og "service man har krav på" Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
nimbuster Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Jeg tror vi er på villspor hvis vi som forbrukere skal "fostres" og inneha den holdningen at kunde alltd har rett. Jeg har vært i kundeeksponerte stillinger i 40 år, og lar mer enn gjerne kunden få rett...men ikke for enhver pris. Det kan av og til gjelde prinsipper, mer enn pris. Hvis en kunde krever hellakkering av en bil pga masse steinsprut i lakken, da tror jeg få vil gi kunden rett. Men, i dialog kommer man som regel frem til en løsning som begge kan leve godt med. Ingen kunder har vel "krav på service"? Service er noe man får...uten å be om det. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Hva legger du i det? Assortementet? Jeg handler litt fra alle tre. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Daffy Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Ingen kunder har vel "krav på service"? Service er noe man får...uten å be om det.tja til en viss grad. vanskelig å forklare men jeg kan prøve.En kunde har krav på å få den service som er avtalt på forhånd. Men i mange tilfeller kan han motta mye mer enn det. Som regel når det oppstår god kjemi mellom kunde og kundebehandler. Derfor er det også alltid i beste interesse for begge. Man kan komme mye lengre ved å se gjennom fingrene på enkelte ting både som kunde og selger enn å stå på kravene for alt det er verdt. Men det er en balansegang. Hadde jeg vært i Seatronic sin situasjon i siste sak nevnt over her hadde jeg nok ikke diskutert saken lenge. Jeg hadde latt kunde beholde sikringen eller gitt ham en til i bytte mot den gamle hvis det var blitt slik at min leverandør hadde krevd den gamle. Jeg forstår prinnsippsaken og tankegangen med at når de oppfører seg slik på en så billig vare kan man lure på hvordan det vil være med en dyrere vare. Men jeg tror det på ett eller annet tidspunkt har skåret seg i kommunikasjonen her. Når man har lest hvordan de håndterer reklamasjoner i andre sammenhenger er det noe som skurrer. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
nimbuster Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Det kan jeg være med på...det er noe som skurrer her. Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Jeg leste hele innlegget og forstår det du skriver her. Det jeg mener er at dette kanskje ikke er en så stor sak at det er verdt å sverte hele firmaet på internett. Kan det tenkes at leverandøren til Seatronic har bedt om å få igjen den defekte sikringen etter at kundebehandleren snakket med deg? Mitt tips til deg er: Ikke avskriv dem helt enda... Gi dem en sjanse til. Det er ganske mange som gir dem gode referanser og det kommer nok ikke uten grunn. Merk deg hvem du snakker med og unngå han som ikke var så hyggelig For det første har jeg jo sagt at dette ikke gjelder alle ansatte. og dermed ikke svertet hele firmaet. Om Sleipner har bedt om å få den defekte sikringen i retur blir sant å si ikke mitt problem i og med at jeg har fått denne av seatronic. (Og dette gjelder ikke en fordømt sikring, men måten man blir behandlet på) Jeg vil påstå at det er jeg som har vist tålmodighet, og velvilje i og med at jeg har ventet siden begynnelsen av september. Jeg har ikke mast, eller på annen måte vært vrang, men hvær gang sagt når sikringen ikke var kommet, at da får jeg komme innom igjen. Synes heller ikke det skal være nødvendig å måtte lete etter en spesiel ekspeditør når man går inn i en butikk. Jeg vet jo ikke, det kan jo hende det var øverste sjefen jeg fikk snakke med. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Enig i at det ikke skal være nødvendig og sannsynligvis er det ikke det heller. Kanskje han er greiere neste gang. Om Sleipner har bedt om å få den defekte sikringen i retur blir sant å si ikke mitt problem i og med at jeg har fått denne av seatronic.Er vi muligens ved sakens kjerne her? Dette er etter mitt syn holdninger som kan gjøre at en god kundebehandler kan bli vrang. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
spilli Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Enig i at det ikke skal være nødvendig og sannsynligvis er det ikke det heller.Kanskje han er greiere neste gang. Er vi muligens ved sakens kjerne her? Dette er etter mitt syn holdninger som kan gjøre at en god kundebehandler kan bli vrang. Mener du holdningen til Sleipner, eller meg? Hvis du mener meg, har jeg ikke intatt noen annen holdning en å gjøre som jeg ble bedt om å, stikke innom for å få en ny sikring.Resten har jeg vel forklart i detalj. Jeg sier meg nu ferdig med dette, og velger å kjøpe meg en sikring et eller annet sted. Skal heller benytte båtbua som Hasla 26, Onsingen og flere anbefaler, noe lengere vei, men det får heller stå sin prøve.(Kansje det lønner seg til slutt) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 Jeg mente din holdning i den setningen jeg siterte. Den var ikke særlig imøtekommende. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Servicemannen Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 Uansett hvilket firma skal diskutera i tråd om "beste bedriften i den lille vesle verden" eller i "den forfærdeligste bedrift jeg har erfaring med" tråden blir altid to eller flere meninger. Var innom Elfa i dag og den bedriften har jeg altid hatt bra erfaring med. Fortalte dem at i siste leveranse manglet 30% av spesial type kabelskoer i forhold til faktura. Jeg måtte komme med alle kabelskoene til at dem kunne telle dem Men jeg hadde brukt dem alle i et prosjekt jeg holder på med, bestillingen var til den. Nei, jeg skal komme med dem alle hvis jeg skal klage over leveransen Jeg tok 45min kjøretur til å høndle dem på en annen plass. Nye kabelskoene ble dyre men jeg var fornøyd med handlingen. Der falt Elfa ned om 50% i kundebehandling Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
spilli Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 Jeg mente din holdning i den setningen jeg siterte.Den var ikke særlig imøtekommende. Kan noen andre forklare meg hva denne Daffy mener, for jeg skjønner det ikke. Eneste forklaring må være at han er ansatt i firmaet, eller har nære relasjoner. For ekspeditøren på seatronic er da vel ikke tankeleser, og derfor skulle kunne inta en holdning til noe jeg ville skrive 3 dager etter besøket? Nei, dette gidder jeg ikke bry meg med mer.Livet er for kort. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Maritim har annonse på forsiden på dette reklamefria forum. Seatronic må eie en tråd her uten vi går til angrep... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Daffy Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Kan noen andre forklare meg hva denne Daffy mener, for jeg skjønner det ikke. Eneste forklaring må være at han er ansatt i firmaet, eller har nære relasjoner. For ekspeditøren på seatronic er da vel ikke tankeleser, Hvorfor skal han være tankeleser? Jeg jobber ikke i båtbransjen. Eneste forhold jeg har til noen hos Seatronic er at jeg har handlet der for noen tusenlapper og fått god hjelp de gangene jeg har lurt på noe. Det er vel ikke ekspeditøren sin holdning jeg snakker om. Jeg siterte hva du sa: Om Sleipner har bedt om å få den defekte sikringen i retur blir sant å si ikke mitt problem i og med at jeg har fått denne av seatronic.Slik jeg forstår deg her er du ikke interessert i å gi tilbake denne sikringen uansett siden du allerede har fått den. Det kaller jeg en negativ holdning og å brenne bruer for småting. Kan du tenke deg hvordan de vil være i henhold til en dyrere reklamasjon hvis det er tvil om de skal dekke eller ikke og du eventuelt har gitt dette svaret på forhånd? For ordens skyld aner ikke jeg hva som er sagt. jeg vet kun hva som er skrevet her. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
olpi Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 (redigert) Synes hele tråden blir patetisk. Ordlyden "Seatronic Moss - Norges Beste?" - skal man ha en slik tråd for alle butikker som noen mener yter bra service? Virkeligheten er nok at mange butikker gjør en minst like god jobb som Seatronic, og jeg finner det litt rart at de trekkes frem som spesielt. Jeg har personlig ikke spesielt god erfaring med dem hva angår service og/eller kunnskapsnivå på kundebehandlere. Jeg tror nok at enkelte kundebehandlerene har god peiling, mens andre ikke har det. Slik er det ofte også i andre båtutstyrsbutikker. Hvordan man opplever en butikk kommer an på så mye. Hvem man møter på, hvordan man selv opptrer, hvor godt kjent man er med de ansatte (god kunde), at man vet hva man har krav på mht even. reklamasjoner etc etc. Det burde kanskje ikke bety noe, men det gjør ofte det. Jeg har god erfaring med Båbua i Fredrikstad og Maritim på samme sted. Like bra som Seatronic, men sikkert ikke best i landet. Det tviler jeg på at noen her kan hevde at noen båtbutikk er den beste i Norge. Bedre å få frem hvilke som gir dårlig kundebehandling/service. At fremheve en butikk som opptrer slik man minst bør forvente er liten vits. Redigert 9.Desember.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Enig med deg OLPI. Jeg har vært innom mange båtutstyrsbutikker over hele Norge og synes dem alle like fine. Jeg smiler altid når jeg ser alle disse fine duppedingsene og tror de har noet med de at gjøre Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
spilli Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Hvorfor skal han være tankeleser?Det er vel ikke ekspeditøren sin holdning jeg snakker om. Jeg siterte hva du sa: Slik jeg forstår deg her er du ikke interessert i å gi tilbake denne sikringen uansett vet kun hva som er skrevet her. For siste gang: ,og nu må du prøve å lese linjene, og ikke mellom. Hvorfor skulle ekspeditøren forlange å få tilbake en defekt ting han i utgangspunktet hadde gitt meg? Hvor i min tekst har det stått at jeg ikke er villig til å gi tilbake sikringen? Den eneste som har antydet at det kunne være at leverandøren hadde forlanget dette, er du. Du skriver jo ågså at han kansje intok denne "vrange" holdningen pga, noe jeg skriver her 3 dager etter at jeg var i foretningen. Derfor mener jeg han nesten må være tankeleser for å være "vrang" i forkant for noe han ikke vet, jeg kommer til å si, og som du kaller "min holdning." Hvis du legger viljen til, så tror jeg nok du i utgangspunktet er enig i at man ikke først gir noen noe, og så skal ha det tilbake?Det er samme person jeg har henvent meg til hvær gang. Men nu har jeg skrevet om dette for siste gang.Seatronic har jo blitt kvitt en brysom kunde som bare ønsket å hente noe som var blitt lovet. Skal prøve å ta dette opp med Sleipner å høre om dette er vanlig prosedyre fra dem. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 (redigert) Ok... Da har jeg sikkert misforstått ett eller annet Hvor i min tekst har det stått at jeg ikke er villig til å gi tilbake sikringen?Synes det sto ganske tydelig i det jeg har sitert et par ganger. Men som sagt... Da har jeg misforstått. Til OLPI Jeg er enig med deg men det er jo ikke slik at vi er særlig bortskjemte som båtforbrukere så da blir det vel gjerne sånn. Redigert 9.Desember.2009 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
spilli Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Ok... Da har jeg sikkert misforstått ett eller annet Synes det sto ganske tydelig i det jeg har sitert et par ganger. Men som sagt... Da har jeg misforstått. At man har misforstå, ja det er ikke vanskelig å tilgi Mvh. Spilli Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Jeg har god erfring med flere båtutstyrsforretninger, og dårlig erfaring med noen andre. Men, det blir feil dersom jeg skal trekke frem 1 spesiell episode, og så konkludere med at der fikk jeg så dårlig service at jeg aldri setter mine ben der igjen. Og, kanskje attpåtil forteller det til andre og anbefale andre å handle hos andre. Langt fra alle har alt av utstyr, og Seatronic oppsøker du hvis du skal ha noe de tilbyr. De tilbyr et begrenset vareutvalg, så dersom du drar dit for å titte i butikken så blir du skuffet. Butikken er tildels rotete, varene dårlig priset og utvalget er lite. Men det de har det får du normalt, til gode priser og med en gjennomgående god service på kjøpet. De driver en god butikk, med greie overskudd og har økt omsetningen med 30 % over de 3 siste årene. Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale Seatronic til selv mine nærmeste. Men, jeg kan også anbefale Trebåten AS på Nesset, i Akershus. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.