Santic Startet 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2009 Jeg har problemer med min Bosch startmotor. Jeg er nødt til å koble to batterier i serie ( 24 volt) for å få starteren til å gå kjapt nok rundt til at motoren starter (Mercedes OM636) Da jeg kobler den til vanlig 12 volt,så har den en tendens til å "hakke" i startrelèet og drar ikke kjapt nok rundt. Hva kan være galt.Har nettopp skiftet børster på motoren.Alt fungerte fint i fjor sommer,men har vært trøblete i år. Ser ut til at batteriet tapper seg fort for strøm også.Har prøvd flere batterier. Kan det være at mine batterier er blitt dårlige? Måle syrevekt? Har noen erfaring med dette??? Trenger hjelp,for jeg vil på sjøen:) Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 høres ut som om den starter er utslitt mulig det er bare lagrene, er det vanskelig og få tak i en ny/bra brukt? Sitér dette innlegget Link to post
Santic Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Heisann Det burde være mulig å få tak i en brukt,bra starter. Litt pussig at alt var i skjønneste orden i høst og plutselig så kranglete nå. Men mulig jeg må se etter en ny starter. Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 du kan jo ta den ut og åpne den, se om lager bak er gåent eller om foringen foran er veldig slitt, er dette noe som kan passe fra bil kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Santic Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Ja,skal skru den ut i morgen å sjekke lageret. Takk for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Kan være dårlig kontakt i koblinger før releet på starteren. Mål spenningen direkte på starteren når du forsøker å starte. Kan være dårlig lager slik at ankeret subber inntil feltet. I verste fall kortsluttning i ankeret. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.