Jump to content

For spesielt intresserte

bliss X

Recommended Posts

Hei.

thor: Lasse: Noe for truddelut?Det har han sikkert allerede :lol:  :lol:

Neida, noe slikt har jeg ikke. Så litt på artikkelen, og den så riktig artig ut. Men har for tiden litt for mange "artige" prosjekter på gang. For ikke å snakke om de jeg har hatt men droppet etter at de var halvferdige.

Var kommet ganske langt med en "ankercomputer" som skulle telle anntall meter ankerkjetting ute kombinert med dybden der ankeret ble droppet og der båten ble liggende mot land. Skrev ganske mange sider assemblerkode for 8051 microkontroller for det prosjektet. Pluss tegninger for inngrepene i dybdemåleren!

Nå er det ny styring av temperaturen i kjøleskapet som begynner å haste. Og så skal vindmåleren utvides til å kunne vise minimum/maksimum verdier. Tror også det er feil på diffmottakeren til GPS'en. Får se litt på den også.

Ellers er det mange "ikke-elektroniske" saker som skal fikses.

• skifte pakninger til blandebatteriet for vann i pantry
  • nye slanger lufting septik
  • forbedre gjennomføringen for å kunne dreie TV antennen
  • sy opp noen dårlige sømmer i kalesjen
  • reparere (lime) rifter i vinylputer
  • skifte defekt nivågiver for ferskvannstanken
  • lime sprukne årer til lettbåten
  • nye tollegafler med "låsing" av årene til lettbåten
osv. osv. . . .

Blir sliten av tanken. Tar meg en tur ned i stuen og tar meg en juleøl (ja, - har et par flasker igjen) og ser på sporten på TV mens jeg venter på at middagen blir servert!!

Ha en fortsatt god søndag. :cryin:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...