Divemaster Startet 11.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2004 Utolmodig ?? Min kjære kone, synes jeg har vert litt for utolmodig mens jeg venter på ferdigstillelse av maskin vedlikeholdet på båten som snart blir overført i vårt navn (Neste uke). Som den samvittighetsfulle konen som hun er, har hun sørget for at jeg ikke går rundt i ring og generelt sett forstyrrer familiefreden. Hun har holdt meg opptatt med en del oppussing i hjemmet (Ny kjøkkenbenk, grovkjøkken og frokostbar…12M , nye fliser på kjøkkenet osv., oppussing av gang .. oppe og nede, nye fliser i dusjen, og maling av badet … hun har til og med laget en liste for meg som jeg "kan" gjøre nå når jeg nesten er ferdig med det ovenforstående …. Jeg synes det er helt utrolig hvor flink hun har vert med å holde meg travelt opptatt mens jeg har ventet på at all planlegging med båtkjøp, kontrakts ferdigstillelse, pengeoverførsel, transport-etapper, osv., begynner å falle på plass, noe som begynte i går med en mail som bekreftet leveranse av ny vannpumpe til SB maskin, og at båten har blitt bunnmalt, nye zinkanoder montert pluss et par andre ting har blitt levert om bord…. Klar for sjøsetting igjen på Mandag, etter sjøvannspumpen har blitt levert… Fikk også i går en forsendelse av nye "Offshore Flares" (4x raketter, 4x Bluss, 4x Røyksignaler og 2x hvite "anti collision flares". Samt 4 nye "automatiske/manuelle" redningsvester fra "Ocean Pool"…. De var jo litt gøy å gå igjennom… Har i dag hentet nytt tauverk fra ScanRope som skal om bord når båten er kommet til England… 2 x 50 M og 6 x 15 M,. 20mm … skikkelig tauverk, som har 4 tonn bruddstyrke, hvilket skal være OK om bord for det som jeg trenger…. Alt tauverk kom levert med et godt, og veldig pent spleiset "øye" i den ene enden … svært fornøyd med kvaliteten som er levert av ScanRope. Ikke bare er det god kvalitet, men var svært service instilt også. Når vi bestilte tauverket, sjekket de opp informasjon om båten, størrelse, skrogtype, displasement, bruksområde for tauverket osv., for å sjekke at tauverket som de skulle levere var dimmensjonert riktig. På toppen av alt det ovenforstående, så har jeg fått bekreftet an bilen min er klar for lakkering, etter en relativt omfattende restaurering…. Mao … en kjempe-uke… Alt ser ut til å klaffe akkurat nå, så måtte bare dele alt dette med noen…. Blir å bestille flybillett til Italia i helgen (for neste helg) for å begynne på forflyttingen av båten. Dette blir dessverre bare en kort tur, da vi allerede har noen andre forpliktelser, men skal forsøke å komme tilbake med en beskrivelse an den forestående reisen. Ha en kjempefin helg.... Mvh, Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Rolf Svart 11.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2004 Lykke til, håper du finner alt i henhold til avtale osv. Ikke noe morro med overraskelser i så henseende. Hva slags inntykk har du av de italienske meglerene og mekanikere/verft? Til å stole på og gjør det de skal selv om 'the Owner' sitter langt oppe i Skotland? Regner med du tar noen timers 'sea trial' når du førts er der og skuta er på vannet? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Divemaster Svart 11.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2004 Lykke til, håper du finner alt i henhold til avtale osv. Ikke noe morro med overraskelser i så henseende. Hva slags inntykk har du av de italienske meglerene og mekanikere/verft? Til å stole på og gjør det de skal selv om 'the Owner' sitter langt oppe i Skotland? Regner med du tar noen timers 'sea trial' når du førts er der og skuta er på vannet? Heisan Rolf, Takk skal du ha.... Mekleren som jeg har brukt, har jeg bare positive ting å si om .... han var tilstede under maskin-inspeskjonen, har tatt personlig interesse i at båten er helt OK ... han har sjekket hver lyspære ombord....og fått dem skiftet hvor de ikke virket..... og har tatt initiativet til en del ting som har spart meg ganske mye penger. Mekanikerene har jeg også god erfaring med ... men de jobber ikke fort .... profesjonelle Detroit mekanikere ... og det var dem som fant en liten ubalanse i sjøvannspumpen ... ikke noe galt egentlig, men da de forsto at båten skulle på en lengre reise, anbefalte de en ny pumpe ... Den gamle blir å ligge ombord som reserve, med notat om hvor ubalansen er, hvis jeg synes det er verdt å sende den inn for reparasjon. Verftet ... vel de har holdt båten vedlike i ganske mange år, og har gjort en god jobb av det. I fjor skrapet de av alt bunnstoffet og fikk sjekket for glassfiber pest (en del av sikkerhets sertifikat kravene), noe som de har gjort rent og pent ... ikke en eneste ujevnhet på undervansskroget... De har også montert T stykke ombord for sjøvannsintakene slik at maskinenes sjøvansspumpe kan "snues" til å trekke vann internt fra maskinrommet hvis det skulle komme større mengder vann inn, samt installert en stor 200L-min , multi-kran lensepumpe (4 skott) med inntaks filter for å kunne trekke ut vann fra alle skottene, samt mulighet for å forflytte drivstoff fra / til begge tankene, hvis en av disse skulle forårsake problemer. Generel sett er jeg veldig fornøyd..., men de neste par dagene vil da vise om alle detaljene som jeg har påpekt, har blitt tatt hensyn til... Mvh, Alf Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.