Jump to content

Hvilken hydraulikkstyring på Askeladden 605 med Verado?

Lopphavet

Recommended Posts

Jeg var og sjekket hvordan 605'en så ut før den nå skal leveres.

Det som undret meg var at det var vanlig Baystar hydraulikk som leveres på båten( med Verado 150).

Jeg har lest i "gamle" brosjyrer at Askeladden 605 med Verado leveres med Verado hydraulisk styring som visnok skal være elektro hydraulisk.

Nå sies det, fra leverandøren, at det bare var frem t.o.m. 2007 modeller, ikke 2008 og 2009.

Er det noen av dere som har slik båt/motor som kan si meg hvilken type det er på deres båt samt årsmodell? Fo

Redigert av Lopphavet (see edit history)

Har forstått det slik at det kun er 6-sylinder utgavene av Verado (dvs. 200hk og oppover) som leveres med Mercurys servostyring, mens de mindre firesylindrede (135-200 hk) monteres med vanlig hydraulisk styring fra f.eks. Baystar.

Kanskje like greit, for servostyringen er på hele tiden og trekker mye strøm (visstnok over 35A iflg. Veradoclub.com). Så, selvom servostyringen er veldig behagelig å bruke så medfører den at mindre strøm er tilgjengelig for lading av batteriene (generatoren yter opp mot 70A ved 3000 RPM).

Baystar har vel en elekroservo for ettermontering i båter. Denne koster ca 25K. Det fine med denne er at den kan slås av med bryter, slik at du kun benytter den ved behov under manøvrering....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...