Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Hi,

Vedr afgift i Drøbak,,,

Fair nok med afgift, men hold det nu på et rimeligt niveau. Det skulle nødigt gå som i Arendal hvor der flere steder på nettet debatteres om ublu priser aka 250 Nkr: http://www.havneguiden.no/id/29069?havn=1270&grp=28,29,1270&cc=1

Som Dansk må jeg sige I har fremtiden imod jer,,,,ingen harmoni mellem ønsket om flere turister og jeres prisniveau. Her et par eksempler: Aredal Seilforening (Brattholmen) havneafgift: 250 Nkr, En pakke sliced Bacon købt i Kragerø er 200% !!!! dyrere end i Danmark. 2 glas hvidvin samme sted 120kr (nok også lige i overkanten) hånd i hånd med en flad pizza til 225 Nkr.

Dejligt land der i Sørlandet,,synd man kun må medbrige 1 stk 6 pack øl & en flaske vin pr person.

vh fra Danmark

Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig

Mørkerøde 2009-tall fra Windy

Storprodusenten Windy fikk en stygg smell under finanskrisen, med halvert omsetning fra 2008 til 2009 - og nesten 19 millioner i minus i fjor.

Sitat:

Driftsresultatet i fjor havnet på 19 millioner i minus for dette flaggskipet blant de norske fritidsbåtprodusentene. Også gjelden økte, med bortimot 7 millioner kroner fra 2008 til 2009.

Men - den positive siden for Windy anno 2009 er at egenkapitalen fortsatt var solid, med 82,5 millioner kroner.

Jeg viser til nyhetsinnlegg nr. 7681.

Vågal båttur utløyste leiteaksjon

Ein hasardiøs båttur enda tysdag kveld i ein stor redningsaksjon i Balestrand. Sjølv frykta Tore Haugen at slutten var nær.

Sitat:

I den vesle jolla si kjempa Haugen tysdag kveld mot to meter høge bølgje på Sognefjorden. Kampen kom naturkreftene vart observert av folk på land.

- Det kunne fort blitt «game over»

Då folk mista båten av syne frykta dei at havet hadde slukt småbåten. Og Haugen vedgår at han hadde ei stri tørn med å halde seg flytande.

- Eg var nær å få ein heil sjø inn i båten gjennom heile turen, så eg skjønna at det var farlege greier. Hadde eg fått heile sjøen over båten, då ville det vore game over, seier Haugen dagen etter.

Det er i statsbudsjettet foreslått kutt i bevilgningene til "tobakk-, vin-, øl- og teinepolitiet":

Kystvaktskip forsvinner

Neste år kommer Kystvakten til å ta en av de tre kystvaktskipene i Sør-Norge ut av drift.

Sitat:

Det er kystvaktskipene «Tor», «Nornen» eller «Njord» som kan forsvinne.

Ifølge statsbudsjettet skal Kystvakten spare 12 millioner kroner, og bruker midlene for å styrke beredskapen i Nord-Norge.

Dette kan vel innebære at de "svært viktige" millitære aksjonene med å telle vin- og ølflasker samt sjekke tobakksbeholdningen om bord i fritidsbåtflåten med potensielle terrorister om bord, blir redusert.

Fra i går:

«Fiskebas» berga sjark på Hustadvika

Ein sjark med motorstopp og to mann om bord, låg 10 meter frå nokre skjer nordaust av Kvitholmen på Hustadvika, då «Fiskebas» sin lettbåt fekk tamp om bord tysdag.

Sitat:

Sjarken på 26–27 fot, med to pensjonistar om bord, hadde fått motorstopp og dreiv mot nokre skjer. Dei hadde ankeret ute, men dregga mot land.

Kort fortalt fekk «Fiskebas» opp telefonkontakt med sjarken. Dei såg han tidleg og gjekk så nær dei torde; hivde derifrå ut lettbåten og fekk tamp om bord.

– Det var på «hogg og belegg» som vi seier. Eg trur ikkje det var meir enn 10 meter før dei hogg i land, fortel Madsen.

- Vêret var rimeleg bra, laber bris og ein del sjø, men alltid nok til å gjere skade på ein båt utan maskinkraft. Truleg var det skit i filteret. Slikt skjer, legg han til.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...