Jump to content

Edit History

LALUNA II

LALUNA II

Gjelder artikkelen over

Fiskebåten sank
https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/A2nyv5/Bjorn-27-var-om-bord-da-fiskebaten-brant-og-sank--Det-gikk-veldig-fort

Operasjonsleder Svein Knudsen i Sør-Vest politidistrikt sier til Fædrelandsvennen torsdag morgen at båten brant helt ut.

– På grunn av mye vind og sjø ble slukkearbeidet vanskelig, og man valgte å la båten brenne ut mens man hadde kontroll på den, sier han.

Klokken 23.56 torsdag kveld sank båten.

– Da den sank var vår jobb over. Den ligger nok på havets bunn nå, sier redningsleder Jan Lillebøe ved Hovedredningssentralen til Fædrelandsvennen.

Statens havarikommisjon for transport skal gjøre undersøkelser rundt havariet, og vil blant annet intervjue mannskaper og vitner.

– Formålet vårt er å bedre sikkerheten til sjøs for å hindre gjentakelse, vi skal ikke fordele skyld og ansvar, sier direktør William J. Bertheussen til Fædrelandsvennen.

LALUNA II

LALUNA II

Gjelder artikkelen over

Fiskebåten sank

Operasjonsleder Svein Knudsen i Sør-Vest politidistrikt sier til Fædrelandsvennen torsdag morgen at båten brant helt ut.

– På grunn av mye vind og sjø ble slukkearbeidet vanskelig, og man valgte å la båten brenne ut mens man hadde kontroll på den, sier han.

Klokken 23.56 torsdag kveld sank båten.

– Da den sank var vår jobb over. Den ligger nok på havets bunn nå, sier redningsleder Jan Lillebøe ved Hovedredningssentralen til Fædrelandsvennen.

Statens havarikommisjon for transport skal gjøre undersøkelser rundt havariet, og vil blant annet intervjue mannskaper og vitner.

– Formålet vårt er å bedre sikkerheten til sjøs for å hindre gjentakelse, vi skal ikke fordele skyld og ansvar, sier direktør William J. Bertheussen til Fædrelandsvennen.

LALUNA II

LALUNA II

Fiskebåten sank

Operasjonsleder Svein Knudsen i Sør-Vest politidistrikt sier til Fædrelandsvennen torsdag morgen at båten brant helt ut.

– På grunn av mye vind og sjø ble slukkearbeidet vanskelig, og man valgte å la båten brenne ut mens man hadde kontroll på den, sier han.

Klokken 23.56 torsdag kveld sank båten.

– Da den sank var vår jobb over. Den ligger nok på havets bunn nå, sier redningsleder Jan Lillebøe ved Hovedredningssentralen til Fædrelandsvennen.

Statens havarikommisjon for transport skal gjøre undersøkelser rundt havariet, og vil blant annet intervjue mannskaper og vitner.

– Formålet vårt er å bedre sikkerheten til sjøs for å hindre gjentakelse, vi skal ikke fordele skyld og ansvar, sier direktør William J. Bertheussen til Fædrelandsvennen.



×
×
  • Create New...