Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).


880

Recommended Posts

Katamaranen som ble funnet drivende uten mannskap nord for Australia onsdag kan ha blitt bordet av pirater.

"- Hvorfor skulle "spøkelsesbåten" ellers ha fenderne ute?"

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1748632.ece

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Katamaranen som ble funnet drivende uten mannskap nord for Australia onsdag kan ha blitt bordet av pirater.

"- Hvorfor skulle "spøkelsesbåten" ellers ha fenderne ute?"

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1748632.ece

 

Det å seile med fenderene ute er ikke bestandig et tegn på piratvirksomhet. Det kan også være et tegn på dårlig sjømannskap. Her ser det ut som om fenderene hang ute også på styrbord side.

KAZ_II_pic_2_wideweb__470x307,0.jpg

For en del år tilbake druknet hele mannskapet på en seilbåt i Middelhavet da de ikke klarte å komme seg om bord igjen etter at alle hoppet på sjøen for å bade mens båten lå og drev i vindstilla.

Link to post
Share on other sites

Javisst, Douro - fendrene henger ute også på styrbord side :confused:

 

...Men jeg synes heller ikke teorien om mannskapet har tatt seg en tur i redningsbåten, for så å drive bort fra moderskipet hoder stikk. Har de behov for å gå ombord i en lettbåt, ville vel det naturlige valget vært båten som henger i davitene :crazy:

 

 

Nei, de er nok kidnappet av aliens! :fishing:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Å kjøre/seile med fenderne ute bringer ulykke, ....men det kan visst også bety at det er horer ombord :eek:

 

Alle tre (hele mannskapet) skled kansje samtidig på bananskall som lå å solte seg på dekk?

 

Hvorfor har båten hull i seilet? Ser ut som den er beskutt av gammeldags kanonkule! Det kan jo ikke ha vært så voldsomt vær all den tid maten står på bordet, og motoren er i gang. Da tyder det jo heller på at det var for lite vind til å seile, og de tok i bruk motoren i påvente av vind....men båten har revet storseilet. Redningsbøya henger på rekka, så alle tre må ha forsvunnet samtidig.

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...