Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Yacht mutiny leads to costly rescue motional skipper drops plans to salvage abandoned yacht

A mutiny at sea has led to a $20,000 airborne rescue off the west coast of the North Island and an abandoned yacht.

The emotional skipper has dropped plans to salvage his abandoned yacht and says he now wants his mutinous crew to pay him its $24,000 value.

Nelson accountant Bill Heritage said he was forced to abandon his 7.9m sloop Air Apparent about 90 nautical miles west of the Kaipara Harbour on Wednesday when his inexperienced crew ignored his orders and set off the yacht's emergency locator beacon.

Bare flaks det ikke gikk liv

REDNINGSSKØYTA PÅ PLASS: Men på tross av godt sikkerhetsoppbud, ramlet tre personer på havet under VM i skreifiske. Det var svært nære på for noen av dem, sier politiet.

Tre personer falt i havet. En til sykehus svært nedkjølt. VM i skrefiske endte i et stort fylleslag.

- Om det skjemmer festivalen, skal jeg ikke si, men politiet er oppgitt over at det var merkbart mye mer fyll i Svolvær i år enn ved tidligere VM, sier Jan Kåre Ludvigsen, politioverbetjent ved Midtre Hålogaland politidistrikt.politi_019_1804027m.jpg

Litt OT Douro. Sitter du konstant foran nyhetsdekningen siden du innehar brorparten av innleggene. Kjekt at noen følger med i medias mangfold :wink: og holder oss andre oppdatert.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Dragerne skal være synkefri 

Claus Lado fra Skælskør var flittig på Bella Center, hvor han talte med interesserede drage-sejlere. Han husker tydeligt, at dragen forsvandt under ham på Vejle Fjord.

Sikkerhedskravene til drageklassen skærpes, efter at flere sejlere har oplevet, at deres både er sunket

I de senere år har drage-sejlere oplevet, at deres båd er sunket og endda meget hurtigt. Ved vindspring efterfulgt af kraftige vindstød risikerer man, at vandet fosser ind i det åbne cockpit, og så er båden gået til bunds.

354928_480_500.jpg

Litt OT Douro. Sitter du konstant foran nyhetsdekningen siden du innehar brorparten av innleggene.

Neida, jawik, jeg sysler stort sett med andre ting. Men det er en ganske anseelig mengde datamaskiner og privatpersoner som sørgrer for å fylle opp en av e-postkassene mine med en jevn strøm av nyhetstips. Jeg sorterer ut de mest interessante, som jeg legger ut her når det passer. 

Og: Neida, jeg har langt igjen til jeg har brorparten av innleggene i denne tråden. Det håper jeg faktisk ikke vl skje, fordi jeg setter mer pris på andres innlegg, enn på mine egne.080330baatplassen_nyheter_postere.gif

Reduserer antall passasjerer 

Color Line har mandag formiddag besluttet å redusere passasjerantallet på Superspeed til maks 1600 personer.

KRISTIANSAND: - Vi reduserer umiddelbart bookingantallet til 1600 passasjerer. På den måten fjerner vi de 250 ekstrapassasjerene som skaper problemer om bord, og gjør at folk må sitte på gulvene, sier linjedirektør Odd Grønberg

passasjerene-468_385843a.jpg

Redigert av Douro (see edit history)

- En merkelig henleggelse

Formann i Nordland Fylkes Fiskarlag, Tom Tobiassen synes politiets avgjørelse om å henlegge Skarbak-ulykka fremstår både merkelig og uverdig.

Tobiassen synes konklusjonen fra politiet på Nordmøre setter en skummel standard for det å ferdes på havet i liten båt.

-Sannsynligvis setter dette en standard for ettertiden. Ikke bare for oss, men for alle sjøfarende, sier Tobiassen.

Tobiassen_pano.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...