Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Redningsflåten løste seg ikke ut. Redningsflåten på sjarken «Marina» løste seg ikke ut ved forliset. Det viser bilder fra hevingen.

Sitat:

- Så vidt vi nå kan se er heller ikke nødknappen på GPS og kartmaskinen utløst, sier Wilsgaard.

Her menes kanskje DISTRESS-knapp på VHF med DSC? Jeg har i alle fall aldri sett en nødknapp på en GPS eller en kartmaskin for den del, men muligens kan noe slikt eksistere likevel.

Lasteskipet Steenbank har grunnstøtt like ved Florø. Når journalistene etter hvert våkner, kommer nyheten kanskje i avisene også.

Skipstrafikken LIVE

Zoom inn, panorer og klikk på STEENBANK. KV TOR og SEA SERVICE ligger ved det grunnstøtte fartøyet(i dette øyeblikket).

NB! Kartet gir svært dårlig informasjon om hvorledes skjærgården i dette området ser ut. Men så er det ikke et sjøkart heller.

Statsadvokaten fastholder Bourbon-bot. Statsadvokaten fastholder foretaksstraffen på 5 millioner kroner til rederiet Bourbon Offshore i Herøy på Sunnmøre, og det er satt en endelig svarfrist til førstkommende tirsdag klokken 12.

Sitat:

Bakgrunnen for foretaksstraffen er at rederiet - etter påtalemyndighetens mening - ikke ga kapteinen på Bourbon Dolphin tilstrekkelig tid til å bli kjent med skipet, mannskapet og oppdraget. Påtalemyndigheten fastslo dessuten at rederiet ikke hadde gode nok sikkerhetsrutiner.

Åtte personer omkom da ankerhåndteringsfartøyet Bourbon Dolphin kantret og sank utenfor Shetland i april 2007.

Har du sjekket hva prisen blir på denne kontra f.eks en Hanse 400? Eller en kanskje mer interessant en tilsvarende Orust båt... Syns den ser sober ut på bildene iallefall, utvendig design ble litt tja, men kommer seg syns jeg etter hvert som jeg får sett mer på den...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...