Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Fransk familie tatt av pirater - Familien på to voksne og en tre år gammel gutt ble tatt til fange på deres ferd mot Zanzibar.

Disse seilerne som omtales her, har etter min mening tatt en altfor høy risiko. Og det kan straffe seg, tydeligvis. Farvannet utenfor Somalia er befengt med pirater. Det er noe de alle fleste burde ha fått med seg og tatt konsekvensen av. Og det enkleste for langturseilere er da selvsagt å unngå disse farvannene, noe den kommersielle skipstrafkken til en viss grad også kan gjøre.

Vi møder den norske helt

Vi kaldte ham amatør i en artikel, men tog grueligt fejl og blev hængt til tørre på Volvo-site. Nu møder vi navigatøren, der skabte Ericsson 3-sejren på kongeetapen. ”Nej, jeg er ikke sur på jer journalister, I har jo friheden til at skrive hvad i vil, det respekterer jeg, men I har ikke samme forudsætninger for at vide, hvilke dispositioner vi navigatører tager i sejladsen,” siger 30-årige Aksel Magdal

0a6ed54754.jpg

Storsvindlers luksusyacht lagt i kæder

Bernard Madoffs yacht til syv mio. dollars er blevet beslaglagt i Frankrig med kæder om skruen. De franske myndigheder har beslaglagt storsvindleren Bernard Madoffs luksusyacht til en værdi af syv mio. dollars, svarende til 38,6 mio. kr. 

Yachten ved navn ”Bull” ligger i havn ved Cap d’Antibes mellem Cannes og Nice, og den blev bogstaveligt talt lagt i kæder, som man låste fast om skruen.

Madoffs_yacht_161814e.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...