Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Tredje slepebåt i nord

Oslo (ANB):

Nord-Norge får sin tredje slepebåt som skal være i beredskap ved skipsulykker.

Sitater:

Regjeringen plusser på i statsbudsjettet for neste år slik at slepebåtkapasiteten kan økes fra to til tre båter. I budsjettet settes det nå av 112 millioner kroner til drift av slepebåter i nord.

Regjeringen følger også opp løftet om å bygge et isgående forskningsfartøy i nord. På statsbudsjettet for 2010 settes det nå av fem millioner kroner til prosjektering av et slikt fartøy.

Stjal båt midt på lyse dagen

BAMBLE: Glenn Gjeruldsen var i ferd med å ta opp båten sin ved kommunebrygga lørdag formiddag. Han snudde ryggen til i et par timer, og vips så hadde noen rappet båten. Nå utlover han dusør til den som finner båten.

Sitat:

Glenn Gjeruldsen er fortvilet fordi han hadde sagt opp forsikringa på båten, en Buster XL 94-modell med 90 hesters Evinrude Etec 2008 modell

10 000 KRONER I DUSØR

Båteieren forteller at han hadde sagt opp den vanlige forsikringen tidligere i uka fordi han skulle ta båten opp og sette den i opplag på en låve.

- Derfor hadde jeg kun opplagsforsikring og dermed dekkes ikke tyveriet fra brygga.

- Nå har jeg bestemt meg for at den som sørger for at jeg får båten tilbake får 10 000 kroner i dusør.

Funnet død i sjøen i Meløy

Norge:Ørnes (NTB): En person er funnet død på 85 meters dyp utenfor holmen Grønna i Meløy kommune i Nordland. Politiet antar at det dreier seg om en fisker som har vært savnet siden 25. september.

Sitat:

Inntil politiet har fått avklart identiteten til den omkomne, innstilles alle søk etter den savnede fiskeren. Sjarken til den savnede er ikke funnet.

Overlevde dødskrasj - risikerer promilledom

En 51-åring må møte i retten for promillekjøring med båt etter en dødulykke hvor hans kone omkom og han selv ble skadet da en annen båt krasjet inn i dem.

Sitat:

Mannen var ikke skyld i dødsulykken i Knarrlagsund som inntraff tidligere i våres, men blodprøvene viste at han hadde 1,35 i promille. Påtalemyndighetene vil overfor Fosen tingrett legge ned påstand om 21 dagers betinget fengsel, i tillegg risikerer 51-åringen en bot på 40.000 kroner.

- Positiv skadeutvikling

Septembertallene er nå klare, og understreker den tidligere varslede trenden om positiv skadeutvikling.

Sitater:

Tallene for første halvår 2009 fra Gjensidige viser at antall skader første halvår 2009 ble omtrent likt som for 2008, mens erstatningene er redusert med to prosent.

Antall skader var 3.000 med inntruffet erstatning på 130 millioner kroner. Kaskoskader (grunnstøtinger osv), utgjør 63 prosent av antall skader, mens tyveriskader utgjør 22 prosent av skadene.

Tallene fra Gjensidige Forsikring for siste 12 mnd. pr. september 2009.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...