Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Hvor står det?

Tja - i avisartikkelen så står det at eksplosjonen var i en "sällskapsbåt".

Her strekker ikke mine svensk-kunnskaper til - jeg aner ikke hva det er for noe.

Men mine båt-kunnskaper er mer enn tilstrekkelige til å konkludere at det dramatiske bildet viser de bedrøvelige restene av en havseiler - av koster-typen.

For noen minutter siden overhørte jeg på VHF kanal 16 at "SC Aberdeen" har grunnstøtt i Leirvik i Sogn. baatplassen.no - først på stedet, der det skjer! Kanskje det kommer i nyhetsbildet når journalistene har fått skjønnhetssøvnen sin.

Kajakkpadler savnet

Et SeaKing-redningshelikopter skal onsdag ettermiddag søke etter den savnede mannen i Ryfylkebassenget.

Sitater:

Mannen, som er i begynnelsen av 30-årene, la ut på en padletur i kajakken sin langfredag.

– Han skulle padle fra Stavanger til Haugesund, for å besøke broren sin. Det sier redningsleder Ben Vikøren ved Hovedredningssentralen Sør-Norge.

Mannen kom aldri fram til broren i Haugesund, og han møtte heller ikke på jobb etter påske.

– Vi har verken beskrivelse av mannen, eller av kajakken, og er interessert i tips fra folk som kan ha sett ham, sier Vikøren.

Sår tvil om havari i Sør-Korea

Soldater som overlevde da et sørkoreansk krigsskip sank for to uker siden, hevder fartøyet ble rammet av en eksplosjon utenfra.

Sitat:

Uttalelsene onsdag sår ny tvil om hva som fikk det sørkoreanske marinefartøyet Cheonan til å synke 26. mars, utenfor øya Baengnyeong i Gulehavet, nær grensen til Nord-Korea.

46 sørkoreanske marinegaster døde da korvetten gikk ned.

Flere overlevende møtte onsdag til en TV-sendt pressekonferanse fra et militærsykehus besetningen ble fraktet til etter havariet.

- Det virket som det var en eksplosjon utenfra, sa den gråtkvalte kapteinen på korvetten, Choi Won-Il. Han var innesperret i kabinen sin og ble reddet idet besetningen klarte å bryte opp døra.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...