LALUNA II Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 (redigert) Klarte å heve Ulstind Redigert 24.April.2010 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
alidal Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 55 fot Sunseeker til bunns... Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 55 fot Sunseeker til bunns... Dette var litt rart. Trodde sjøvannsfilter lå over havnivå jeg... det gjør hverfall mine.. Er det da lekk i de, vil det hverfall ikke skje noe mens båten ikke er i gang. Mvh Pjoltger Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Capitaine Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) Jaja, denne gangen gikk det heldigvis ikke med liv...Jeg håper ikke slike ulykker gjør at det blir innført latterlige lave fartsgrenser til sjøs over hele landet slik at sjøen ikke lenger kan benyttes som ferdselsåre for de som har behov for å komme seg frem, ref. uttalelser fra Ingvar Johnsen i Redningsselskapet. Da er det etter min mening bedre å straffe dem som står bak ulykkene hardt om de har vært uaktsomme, og såfremt det er ikke er forhold utenfor deres kontroll som er årsak, eksempelvis teknisk svikt. 60-åring kjørte på land med skjærgårdsjeep I stor fart dundret båten på land i Leirsundet på Tustna natt til søndag. En større leteaksjon ble igangsatt da mannen hevdet en annen person kjørte. Sitat: Ulykken i Møre og Romsdal ble oppdaget ved at en hytteeier i området hadde hørt et smell og rop om hjelp fra sjøen. En storstilt redningsaksjon ble satt i gang fordi den 60-årige føreren hevdet at en annen hadde kjørt båten av typen Askeladden 635. – Mannens forklaring om at en annen hadde kjørt båten, gjorde at man kunne anta at det kunne ligge en person i vannet. Derfor ble det igangsatt en større leteaksjon, forteller pressetalsmann Ingvar Johnsen i Redningsselskapet til tv2nyhetene.no. – Ingen andre personer ble funnet i området. Saken vil nå bli etterforsket, og vi skal foreta avhør av mannen senere, sier operasjonsleder Arne Stokke i Nordmøre og Romsdal politidistrikt til tv2nyhetene.no. Redningsskøyten «Erik Bye» ble varslet av Hovedredningssentralen klokken 02.30 i natt. Da skøyta kom til stedet, var mannen brakt i land til ambulanse. Han ble senere fraktet til sykehus i Kristiansund med skader. Det er også tatt blodprøve av båteieren da det er mistanke om at han var beruset. Redigert 25.April.2010 av Capitaine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Innbudd og tyveri fra båter i Sandefjord. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 55 fot Sunseeker til bunns... Da jeg leste denne artikkelen dukket det opp et utrykk jeg ikke har sett før! Denne 55 fots Sunseekeren til 10 millioner kroner, lå på bunnen av vannet da eieren kom for å se til den i Tønsberg lørdag morgen. min uthevelse. Bunnen av vannet?? Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Kastet søppel i slusene. http://www.varden.no/nyheter/kastet-soppel...usene-1.5202840 Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Ikke gjør disse tabbene på sjøen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikke...?artid=10004465 Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Inndragelse av retten til å kjøre fritidsbåt betyr ikke at du også mister retten til å føre større båter. Kystskippersertifikatet beholder du nemlig. Se her. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
JoK Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hadde jo vært veldig dumt om jeg som navigatør av yrke, hadde mistet seterfikatet fordi jeg opptrådte uaktsomt når jeg kjørte fritidsbåt. Men yrkessjåfører kan jo miste sertifikatet pga uaktsom kjøring -- også om det skjer i privatbilen? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Promille i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Verdens sikreste yacht. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3630723.ece Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 12000 Rogalendinger mangler båtlappen (hva nå enn 'båtlappen' måtte bety. Litt presisjon i uttrykksmåten er ikke av veien, selv om vi forstår hva de mener) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Hafrsfjord Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Krasjet i stjålet båt http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Krasjet-...at-1077789.html Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 - Krasjet i stjålet båt - Båten lå omtrent oppe i en hage, sier redningsmannskapene. Sitat: - Etter godt arbeid kom det inn en del opplysninger som førte til at vi har pågrepet en 29 år gammel mann i Hjellestad-området. Vi knytter ham opp mot denne båten, sier operasjonsleder Ragnar Lyssand ved Hordaland politidistrikt. Ifølge politiet hadde mannen en del kuttskader i ansiktet, og han ble fraktet til legevakten for behandling før han ble tatt inn til avhør. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Denne hendelsen er ikke helt fersk, men dog fortsatt en anelse artig: Flo og fjære, også i Vestfold Han var ikke forberedt på effekten av lavvann, seileren som la til i Åsgårdstrand. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Fann sakna mann i redningsskøyta Då mannskapet på redningsskøyta gjorde seg klare til starte søk etter den sakna mannen, fann dei han sovande inne i byssa på redningsskøyta. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Ble reddet fra synkende jolle. http://www.op.no/nyheter/politinotiser/article5098313.ece Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Båt på grunn. http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article5097703.ece Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Kystvakten og Tollvesenet øver på samordnet kontroll av småbåter i Oslofjorden Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Tidligere brislingfiske hindrer båtplasser i Son Sitat: - For 30 år siden ble det fisket brisling i enkelte sjøområdet i Sonskilen – og når Fiskeridirektoratet nå sier nei til utvidelse av antall båtplasser i Son, er nettopp dét begrunnelsen. Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Beit seg fast til livet over time Mann (57) falt i sjøen - i respirator med 28,5 i kroppstemperatur. Dagbladet.no 3. mai Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.