Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

880

Recommended Posts

Fra i går:

Omkom i båtulykke

En 51 år gammel mann ble lørdag ettermiddag funnet omkommet i sjøen utenfor Flekkefjord.

Sitater:

- Mannen ble funnet av et Sea King-helikopter som ble sendt ut etter at flekkefjæringen ble meldt savnet klokken 14.45 i ettermiddag, opplyser Frank Solås i Agder politidistrikt.

Mannen skulle ut på en tur på tre kvarter, men etter to timer ute på sjøen, meldte de pårørende i fra til politiet.

Han ble til slutt funnet livløs i vannet helt sør i utløpet til Berrefjord, mens båten, en 17 fots plastbåt med 40hk påhengsmotor, er ikke funnet, skriver fvn.no.

Jeg viser til tidligere innlegg om denne saken.

Frie etter eitt år hos sjørøvarar

Det britiske ekteparet Paul og Rachel Chandler er sette fri, etter å ha vore haldne fanga av somaliske piratar i over eitt år.

Jeg drister meg til å poste denne nyheten selv om en egen tråd om piratangrep ble flyttet til off-topic. Om moderator finner denne nyheten irrelevant, uaktuell, uinteressant eller rett og slett off-topic, er det bare å slette den.

Nidelv ber om hjelp

Nidelv Båtbyggeri ber nå kreditorene om hjelp for å holde seg flytende økonomisk.

Sitater:

- Underskuddet i 2009 og hittil i 2010 medfører at selskapets egenkapital er fullstendig tapt. Selskapet er heller ikke i stand til å betjene sine løpende forpliktelser, heter det i et brev som advokat Ole Magnus Heimvik nylig har sendt til kreditorene.

Advokat Hemivik skriver at aktiva hos Nidelv er pantsatt slik at en konkurs ikke vil gi dekning til uprioriterte krav.

I tiden fremover vil det være en viss aktivitet i selskapet, opplyser advokaten, men om kreditorene ikke går med på foreslått løsning vil selskapet begjære oppbud, skriver advokat Heimvik.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...