Guest hogtun Startet 11.Juni.2004 Del på Facebook Startet 11.Juni.2004 har tenkt å kjøpe båt, og er blitt anbefalt å kjøpe uten kalesje, såkalt hardtop?! hvilke båter er da å anbefale? er det noen som har tips å komme med? Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Hvilken prisklasse, årsklasse og størrelse er det snakk om? Båt med innenbords motore eller utenbords motor? Vi trenger nok denne informasjonen før vi kan hjelpe deg noe særlig mer. Hva skal båten brukes til? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Guest hogtun Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 familie/tur båt, pris fra 400 - 600 000. nyest mulig årsmodell til denne prisklassen. str. fra 28 - 32 fot. håper dette er nok info. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 Hei Har du vurdert import? Denne synes jeg er fin: Bayliner 2958 på eBay mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 11.Juni.2004 Del på Facebook Svart 11.Juni.2004 familie/tur båt, pris fra 400 - 600 000. nyest mulig årsmodell til denne prisklassen. str. fra 28 - 32 fot. håper dette er nok info. Bør vel gjerne ha litt mer info. enn dette .... Bruksområde.... overnatting, helgetur, ferie ? hvor stor familie ? hvilket fartsområde ... hvor fort vil du gå ? (planende, halvplaner, displasement) Jo mindre maskin du har, jo senere vil båten gå, men du vil få en nyere båt for pengene.... Mvh,, Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
jorhei Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Da ville jeg hvis jeg vært deg tittet på scand fra midten av 80-tallet, nordwest, nidelv,nimbus, Windy og viking båter. Disse båtene får du fra begynnelsen av 80-tallet og til midten av 90- tallet i prisklassen 400 000 - 600 000. Alle båtene er fine, familievennlige og sjødyktige, og de fleste har mye med ekstrautstyr. Farten på båtene er varierer litt. Håper dette hjalp deg litt og ønsker du mer konkret hjelp på hver enkelt båt så bør vi nok også få vite det som Divemaster nevnte. Lykke til med båtkjøp!!! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Baywatch Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Da ville jeg hvis jeg vært deg tittet på scand fra midten av 80-tallet, nordwest, nidelv,nimbus, Windy og viking båter. Disse båtene får du fra begynnelsen av 80-tallet og til midten av 90- tallet i prisklassen 400 000 - 600 000. Alle båtene er fine, familievennlige og sjødyktige, og de fleste har mye med ekstrautstyr. Farten på båtene er varierer litt. Håper dette hjalp deg litt og ønsker du mer konkret hjelp på hver enkelt båt så bør vi nok også få vite det som Divemaster nevnte. Lykke til med båtkjøp!!! Desse båtene er i tillegg lette å selge igjen hvis du skule angre deg om en stund. Det synes jeg er et viktig poeng for en førstegangskjøper. Er det en båt som er helt kalesjefri du ønsker deg, kan vi ta med f. eks Viksund, NB, Westbas og Barracuda. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 saga 29? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Er det en båt som er helt kalesjefri du ønsker deg, kan vi ta med f. eks Viksund, NB, Westbas og Barracuda. Og Viknes! Sitér dette innlegget Link to post
Krabben67 Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Saga 29, eller Viksund 310 syns jeg er flotte båter. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 Nå vet jeg ikke hvor mye erfaring du har med båtkjøp, så det jeg skriver nå er kanskje selvfølgeligheter, men: Ta deg GOD tid med båtkjøpet. Brukt er brukt, så ta ikke det første og beste du finner! Jeg har selv sett hvordan det kan gå. Et utålmodig familiemedlem har kjøpt båt med "røten" motor, noe som ikke ble gjenspeilet i prisen han betalte...KNBF har besiktigelsesmenn som for en rimelig penge kan gi sin vurdering, dersom du ikke har maskin/teknisk kompetanse. (Jeg ville nok brukt denne ordningen selv ) Det spørs vel om du får tak i noen av de foreslåtte båtene til din prisklasse, Viksund 310 og Saga 29 liger vel nærmere millionen enn 600000. Og så hadde det vært hyggelig å få greie på hva du landet på når kjøpet en gang er i boks! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 familie/tur båt, pris fra 400 - 600 000. nyest mulig årsmodell til denne prisklassen. str. fra 28 - 32 fot. håper dette er nok info. Hva med en Princess DC 30? eller en tidligere 33 foter ... eller er jeg helt på båttur vedrørende prisene i Norge ??? Disse ser ut til å ligge mellom NOK 3 - 500K i Storbritania Mvh, Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.