mistamista Startet 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2009 Jeg har akkurat kjøpt min første seilbåt, en Albin Vega -69 mod, som ikke har vært godt vedlikeholdt. Dekket har endel krakkeleringer (stjerner) som jeg har skjønt at det ikke er så mye å gjøre noe med, men det er også noen litt dypere sprekker rundt mastefoten som bekymrer meg. Hva gjør man med slikt? Endel fukt i piggen peker i retning av en lekkasje. Alle råd mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Kjenner ikke Vegaen, men det kan virke som om understøttelsen av masten er for dårlig slik at masten er på vei "gjennom" dekket. Er det en gjennomgående støtte til kjølen, eller er det mastebjelke på Vegaen? Update: Ser ut til at dette er et kjent problem på eldere Vegaer. Det er en grundig diskusjon av det her: http://www.albinvega.org/Pages/Medlem/SeglaVega/segla1.htm Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
mistamista Svart 18.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Ikke gjennomgående, og jeg har også hørt at det er flere som forsterker mastestøtten på Vega'en. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.