Jump to content

Trekke om puter

Ariel

Recommended Posts

• 7 måneder senere...

Hei!

Jeg har en Nidelv 24 1981 modell. Jeg kjøpte den i høst. Har derfor ikke kjørt så mye med den. Gleder meg derfor veldig til sommeren. :sailing:

Jeg lurer på om det er noen som har noe erfaring med å trekke om på de innvendige putene på en nidelv 24. Tenkte jeg skulle prøve å gjøre dette på billigst mulig måte. Er det noen der ute som evt. kunne tenke seg å ta på seg en slik jobb?? Eller om det er noen som kan tipse meg om noen som kan gjøre jobben for en grei sum. Jeg er gledelig takknemmelig for gode svar.

Hilsen en glad eier av en Nidelv 24

Først : Gratulerer med kjekk båt. Jeg kjøpte min i sommer, så da er jeg ikke den ferskeste Nidelv 24 eieren her på forumet lenger. :rolleyes:

Min båt var nettopp trukket om da jeg overtok den, og slik jeg forstod det så var dette noe forrige eier hadde gjort selv (eller kona hans??). Jeg fikk ihvertfall med en bærepose med restestoff i samme mønster.

Og resultatet av det er jeg fornøyd med, synes det er pent jeg ihvertfall. De hadde også sydd gardiner i samme stoff. Jeg kan ikke gi noen tips om eksakt fremgangs metode, men poenget er at det er ihvertfall overkommelig å få til selv.

Dette gjelder da altså putene INNE.

Skai putene bak og på fører posisjon, er nok derimot litt verre, (og dyrere om du setter det bort) og det er vel det Outbreak sikter til tror jeg. Jeg fikk ihvertfall trukket om to små sitteputer til bøtteseter i den forrige båten , og det kostet meg den nette sum av 1800,- , men de var profilsydde da. Ordinære, relativt firkantede puter i stoff er nok langt billigere vil jeg tro (og håpe).

Lykke til.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Først : Gratulerer med kjekk båt. Jeg kjøpte min i sommer, så da er jeg ikke den ferskeste Nidelv 24 eieren her på forumet lenger. :rolleyes:

Min båt var nettopp trukket om da jeg overtok den, og slik jeg forstod det så var dette noe forrige eier hadde gjort selv (eller kona hans??).  Jeg fikk ihvertfall med en bærepose med restestoff i samme mønster.

Og resultatet av det er jeg fornøyd med, synes det er pent jeg ihvertfall.  De hadde også sydd gardiner i samme stoff. Jeg kan ikke gi noen tips om eksakt fremgangs metode, men poenget er at det er ihvertfall overkommelig å få til selv.

Dette gjelder da altså putene INNE.

Skai putene bak og på fører posisjon, er nok derimot litt verre, (og dyrere om du setter det bort) og det er vel det Outbreak sikter til tror jeg. Jeg fikk ihvertfall trukket om to små sitteputer til bøtteseter i den forrige båten , og det kostet meg den nette sum av 1800,- , men de var profilsydde da.  Ordinære, relativt firkantede puter i stoff er nok langt billigere vil jeg tro (og håpe).

Lykke til.

<{POST_SNAPBACK}>

De setene jeg har i førerhuset mitt, er av denne typen: art.nr 14030-12 (www.maritim.no). De prisene vi fikk oppgitt her i Bergen var dyrere enn å kjøpe nye.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...