Jump to content

Montering av lensepumpe

Howard

Recommended Posts

Hei!

Som sylfersk båteier tenkte jeg å henvende meg her for råd, håper på gode svar :)

Jeg har en 15" Askeladden Sport, antagelig med dobbelskrog. Bak i båten er det en liten luke hvor alt av vann samler seg nedi.

For å slippe å ta ut bunnpluggen hver gang jeg har skyllet båten (etter fisketurer etc) har jeg tenkt å montere en elektrisk lensepumpe et sted der bak.

Det er en benk i akter, hvor bensintanken ligger nedi, kan jeg bruke hullsag og lage et hull til lensepumpa der, og føre den ned i bunnen av ytterskroget?

vanskelig å forklare, men dere skjønner kanskje problemstillingen?

Har anskaffet meg skroggjennomføring som jeg tenkte å montere under fenderlist bak til utløpet.

Spørsmål 2:

I visse turtall vil båten krenge mot venstre, relativt mye. Har hørt at både skjev finne på påhengsmotor og tilt på motoren kan foråsake dette.

Det er ikke powertrim, og motoren er låst i det midterste hullet av 5 hull. Den planer lett, kanskje med en anelse lav nese.

Den justerbare finnen over propellen står justert ganske mye mot høyre, så det kan virke for at man har forsøkt å kompensere for krenkningen mot venstre... kanskje bare ikke nok?e

Spørsmål 3:

Ved oppstart både varm og kald ryker det hinsides mye av motoren.. 70 Hk Evinrude 2T.. 1985 mod. Er dette normalt, eller tegn på slitasje? Blander 2% totaktsolje.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...