Jump to content

lekkasje ved kjølevannspumpe(vp kad 32)

beauty of aqua

Recommended Posts

etter en kort tur på sjøen i dag bestemte jeg meg for å ta en vask i motorrommet.

reimstøv var det som vanlig,men denne gangen fant jeg også ett tynt lag med salt i området nedenfor(dørken) og rett i bakkant av kjølevannspumpen,ved en kobbling... ca 15 cm i bakkant kan jeg tenke meg.

noen som kan tenke seg en sannsynelig årsak,og i såfall er dette noe jeg kan fikse selv?

syns det er litt vel mye tull med denne motoren etterhvert med tanke på at det er en 2004 modell med ca 200 timer på baken.

er dette noe jeg burde få på 5 års reklamasjonsretten?? det synes ihvertfall jeg!!basta.

ps!til de som lurte på hylingen på motoren i det kompressoren kobblet inn i mitt forige innlegg,så fant jeg ut av det :flag:

dette var reimen til kjølevannspumpen som måtte strammes.

TAKK FOR ALL HJELP :seeya::seeya::seeya:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Hvilken kobling? Slangestuss og slangeklemmer? Eller rør og klerringkopling?

Er det en enkel sak å fikse ville jeg bare tatt det selv, men er det mer tidkrevende og kanskje også involverer nye deler ville jeg nok prøvd å røyne reklamasjonsretten litt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...