beauty of aqua Startet 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2009 etter en kort tur på sjøen i dag bestemte jeg meg for å ta en vask i motorrommet. reimstøv var det som vanlig,men denne gangen fant jeg også ett tynt lag med salt i området nedenfor(dørken) og rett i bakkant av kjølevannspumpen,ved en kobbling... ca 15 cm i bakkant kan jeg tenke meg. noen som kan tenke seg en sannsynelig årsak,og i såfall er dette noe jeg kan fikse selv? syns det er litt vel mye tull med denne motoren etterhvert med tanke på at det er en 2004 modell med ca 200 timer på baken. er dette noe jeg burde få på 5 års reklamasjonsretten?? det synes ihvertfall jeg!!basta. ps!til de som lurte på hylingen på motoren i det kompressoren kobblet inn i mitt forige innlegg,så fant jeg ut av det dette var reimen til kjølevannspumpen som måtte strammes. TAKK FOR ALL HJELP Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
beauty of aqua Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 ingen som kan hjelpe meg Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
index Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Hvilken kobling? Slangestuss og slangeklemmer? Eller rør og klerringkopling? Er det en enkel sak å fikse ville jeg bare tatt det selv, men er det mer tidkrevende og kanskje også involverer nye deler ville jeg nok prøvd å røyne reklamasjonsretten litt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
orjack Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 (redigert) Dersom det er lekkasje bak impelleren du mener er det tettingen på akslingen som driver impelleren som lekker. Bak impelleren er det noen små hull som vannet evt olje renner ut dersom det er lekkasje. Delene kommer på ca 1300 dersom du skifter alt ink lageret som sitter der. Har nettop skiftet dette selv. Redigert 19.Juni.2009 av orjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Se manual Innløp eksos og kjølesystem side 37 så ser du sjøvannspumpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.