Baltic Startet 12.Juni.2004 Del på Facebook Startet 12.Juni.2004 Jeg har vært på utkikk etter et lite TV til bruk i båten. Vil helst ha muligheten for tilkobling både til 12V og 220V. Her om dagen var jeg på Elkjøp og spurte etter et lite flatskjerm TV. De kunne hjelpe meg med flatskjerm (LCD) for både 12V og 220V, men ikke med "sigarett-tenner" plugg, men med en helt annen (for meg ukjent) type... Hos meg er "sigarett-tenner" plugg eneste mulighet for tilkobling til 12V (vanlig stikkontakt for 220V). Hvilken løsning har dere andre valgt for å koble til 12V? Er det noen som har erfaring med flatskjerm i båt? Er det å anbefale? Er det mye lavere strømforbruk enn vanlig reise-TV? Like bra (dårlige?) bilder? Et annet spørsmål: Er det annet støpsel for tilkobling til 220V i Sverige? Mener at jeg har "hørt" det et sted. I tilfelle, hvor får man kjøpt adapter som "mellomplugg"? Sitér dette innlegget Link to post
hasog Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Biltema Clas Ohlson har settt med diverse overganger fra sigerettutak med forskjellige plugger som skal passe. Har kjøpt et til ryggekamera Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Det letteste er vel å montere en sigaretttennerplugg istedenfor 12V kontakten. Tror tror ikke Sverige har andre kontakter enn oss. Har brukt norske el-produkter uten problem... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Har kjøpt philips 13" flatskjerm tv på El kjøp. Satser på å lage 12V kabel for sigarett uttak selv. Effektforbruket ser ut til å være omtrent det samme som for min Grundig 14" som også går på 12V. Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 :crazy:Kjøpte i våres en av flatskjermene som Elkjøp har ,Orion 15' med tekst-TV ,adapter fra 220v til 12v (samt egen kabel når den brukes som PC-skjerm).Adapteren bruker jeg bare når jeg har landstrøm der jeg er. Hadde en gammel 12v strømkabel m/'sigarettplugg' som tilhørte en gammel radio men her var pluggen inn til TV feil så det kjøpte jeg lokalt og byttet/loddet fast,alt dette får du eventuellt kjøp løst. Min erfaring er bra,men litt blandet alt etter forholdene der man oppholder seg.TV'n er meget grei å plassere,har tung fot og passe stor,bra bilder.Det som er problemet er de lokale forholdene.Med en Triax antenne gir denne noen steder NRK, andre steder TV2 og i Bergen hvor jeg var nå på torsdag fikk jeg inn NRK,NRK2 og TV2 brukbart samtidig.Av og til hjelper det å dra ut strømkabelen fra forsterkeren til antennen.Endel tid bruker den til å stille inn stasjonene (auto-søk),for det må gjøres på hver nytt sted. Strømforbruket har jeg ikke tenkt så mye på da jeg har godt om strøm ombord og når landstrømmen koples til lades batteriene automatisk,men jeg mener at du finner noen tall på Elkjøps internettsider under denne TV'n. Konklusjon : Førnøyd Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 Den samme Orion kjøpte jeg fra Stavanger Seil, for 1000 kr mindre en hva ELKJØP skulle ha. Se levrandør spalta. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sebaldus Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 Komplett har tilbud på en 17 tommers Samsung med innebygd tuner: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120682&cks=SER Jeg har selv en 15 tommers skjerm fra samsung til kartplotterbruk ombord. Kjøper man en slik har man både kartplotter (krever en billig pc, gjerne med dstn skjerm til 1500 kr) og en stor tv hvis man ordner strøm på en ok måte. Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 Hei Jeg kjøpte 15" Orion fra Stavanger seil og er fornøyd, De har denne til nesten samme pris på Expert, men da uten Text TV. Eneste ulempen er at Bruksanvisningen var på Italiensk og selv for en som er lidenskapelig opptatt av AlfaRomeo ble det litt i overkant. Haig Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 Den samme Orion kjøpte jeg fra Stavanger Seil, for 1000 kr mindre en hva ELKJØP skulle ha. Se levrandør spalta. :crazy:Prisen du referer til var tidligere i vinter og ble satt ned på vårparten. Stavanger Seil ifølge leverandør spalten kr.3799,- Elkjøp i Måløy kr.3915,- (med prisgaranti ) tekst/PC tilkopling/ Ekspert har en som er billigere men mangler tekst/PC tilkopling etter hva jeg vet. SOLO...fremdeles fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 Hadde også planer om å kjøpe Orion fra Stavanger Seil, men jeg synes den var akkurat litt for stor. Derfor kjøpte jeg heller 13" philips fra El kjøp. Den er litt mindre og passer perferkt i min båt. Samme prisklasse Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 Du kan i Norge som i Sverige støte på bryggeanlegg som har en annen type støpselbehov enn vanlig kontakt.Denne ser litt ut som en tre-fas kontakt men inneholder kun 3 ledere. (1 fas +jord). Adapter fåes kjøpt på Claes Ohlson eller som en overgang med litt lengde ledning på Byggplast/ Maxbo på Holmen etc. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Gunga Din Svart 15.Juni.2004 Del på Facebook Svart 15.Juni.2004 Du kan i Norge som i Sverige støte på bryggeanlegg som har en annen type støpselbehov enn vanlig kontakt.Denne ser litt ut som en tre-fas kontakt men inneholder kun 3 ledere. (1 fas +jord). Adapter fåes kjøpt på Claes Ohlson eller som en overgang med litt lengde ledning på Byggplast/ Maxbo på Holmen etc. så her ser den ut........ 1-fas CEE (europakontakt!) den er vel snart den vanligaste på alle brygganlegg....... stöter man på den gamle typen så har man en liten adapter som ser ut så her Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2004 Del på Facebook Svart 15.Juni.2004 stöter man på den gamle typen så har man en liten adapter som ser ut så her Men OBS, velg en annen variant med rett og ikke vinklet støpsel. Det kan være trangt inne i enkelte bokser på bryggen. Med 2 uttak rett over hverandre blir det problem dersom begge brukerne har vinklede støpsler Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
abba2000 Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Grundig bakkenettmottaker DTR8720 (Fra Elkjøp) Kr. 999,- Basismottaker fra Grundig med støtte for standard og høy definisjons HDTV. Basismottaker fra Grundig med støtte for standard og høy definisjons (HDTV) TV, 7 dagers programguide, radio, foreldrekontroll, teletext og utfyllende hjelpemenyer. Optisk S/PDIF kontakt til surround anlegget. 12 volt strømtilførsel for bruk på hytte, båt eller campingvogn (krever spesialkabel som selges separat). 1 HDMI og 1 SCART kontakt. Hilsen fiha Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Og denne passer til, så har man kabeltv i båten, lang usynlig kabel OBS 12v TV Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.