Kapitan Vertolet Startet 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2009 Hei. Jeg har tenkt meg til Østre Bolærne om noen dager. Jeg har vært der for noen år siden, men mye har sikkert skjedd siden den tid. På www.havneguiden.no står det et havnekart med en lang utstikker mot nord med gjesteplasser, men på Bolærnes egne nettsider står ikke utstikkeren, men derimot at det kun er reserverte plasser nord på kaia. Noen som vet hva som er tilfelle?? Et annet spørsmål også: Er det 220v strøm på alle bryggene på Østre Bolærne nå?? MVH Sollux (som ser fram til varme dager i skjærgården til uka) Sitér dette innlegget Link to post
PAGURUS III Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Hei Ute på Bolerne er det vann og strøm på alle bryggene nå. Det ble bygget en del om i fjor, og nå er anlegget blitt veldig bra. Såvidt jeg skjønner så er det reserverte plasser på den nordre kaien, dvs den største kaien der hvor fergen legger til. Den lange betongflytebrygga helt ytterst er en del av gjestehavna. Hvis vinden kommer fra SV så kan det blåse en del ute på den. Det beste er å finne en plass så langt inn som mulig. (NB På innsiden av den innerste flytebrygga så er det veldig grunt) GOD TUR Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Mouche Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 http://havneguiden.no/id/29069?havn=150 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
TLSA Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Østre Bolæren ;) Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
lippert Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 På www.havneguiden.no står det et havnekart med en lang utstikker mot nord med gjesteplasser, men på Bolærnes egne nettsider står ikke utstikkeren, men derimot at det kun er reserverte plasser nord på kaia. Noen som vet hva som er tilfelle?? De har rett og slett ikke tatt seg tid til å oppdatere havnetkartet på nettsidene. Den Lange flytebrygga kom litt senere. Den brukes nok mest av dagsturisteer, men det går fint å ligge ved den. Vet ikke om de har oppgradert 220V anlegget på den. Det hadde litt liten kapasitet. Du kan fint ligge longside på innsiden av alle flytebryggene på Østre Bolæren. Bare ikke gå langt på innsiden. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Kapitan Vertolet Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Hei igjen. Da er vi tilbake i hjemmehavn etter en flott tur i knallvær. På Østre Bolærne lå vi innenfor den nordre utstikkeren. Hvis du ikke har med lang skjøteledning er du avhengig av å ligge langt inn for vann- og strømposten er plassert nesten helt innerst på brygga (vel å merke hvis du er avhengig av slikt ). Den nordre utstikkeren er i dårlig forfatning utenfor "knekkpunktet" og den er delvis uten fortøyningsringer på utsiden. Den ytterste delen er i tillegg tauet litt utover og er uten landkontakt. MVH Sollux Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 DET HETER ØSTRE BOLLÆREN. ELLER ØSTERBOLLÆREN. Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Dette er også det nye navnet på Knallekongen i danske Paradise Hotel... Forøvrig skikkelig søpple-TV. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 Da var det full stans på Østerbollæren igjen. Konkurs. Nå må snart DKM (Smiths Venner) på banen. Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 15.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 Ja det er synd at det er stopp igjen på Bollærne, rart de ikke få rdet til. Men, det må da for all del finnes andre alternativer enn Smiths Venner!! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Hei! Hvordan er det på Østre Bolæren nå, er det bare hotell og restaurant som er stengt? Er gjestehavna i drift som før med strøm og servicebygg? Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Hei ! Jada, gjestehavna er i drift på østre Bolærne. Kiosken er stengt, men du får litt av hvert oppe i resturanten, som poletter til dusjene og aviser. mvh. glek Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Gjestehavn med strøm og vann, servicebygg og kiosk var åpent forrige helg. Men jeg aner ikke noe om hvor lenge sessongen varer i år. Hotell og resturant tar seg av allerede inngåtte avtaler. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Tox Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 (redigert) Hei Glek, og andre! Jeg skal ut på Bolærne i helga om været blir OK, og skal komme med tilbakemelding søndag kveld! Men dit skal vel ikke du Glek?? Redigert 3.September.2009 av Tox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Er jo fint og ligge i Jensesund også(mellom Østre og mellom bolæren) god fiskesuppe har de også. Skjermet for det meste av vind er det også,tror ikke det er landdstrøm der. Skal ut dit om et par uker,ligge i lavvo å fiske hele helga(gleder meg) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Tox Svart 4.September.2009 Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 Ja det er fint i Jensesundet, og suppa er god den.. Men det er ikke strøm, og vann må du gå et stykke for å hente. Bare vær obs på vind fra Nord og Sør, det kan dra godt på i Jensesundet! Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 4.September.2009 Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 Jeg tok den Tox........., men jeg gidder ikke å ligge på Bolærne i pøsende regn og kuling heller slik det blir denne helgen. Da venter jeg heller til onsdag og neste helg når indian summer kommer for fullt og det påny blir trykkende varmt........ glek Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 4.September.2009 Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 Er jo fint og ligge i Jensesund også(mellom Østre og mellom bolæren) god fiskesuppe har de også. For det lille jeg vet, så ligger Jensesund mellom Vestre Bollæren og mellom-. mens sundet mellom Østre- og mellom heter Kongshavnsundet eller Kongshavn (forøvrig uten fiskesuppe) correct me if I'm wrong! Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.September.2009 Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 For det lille jeg vet, så ligger Jensesund mellom Vestre Bollæren og mellom-. mens sundet mellom Østre- og mellom heter Kongshavnsundet eller Kongshavn (forøvrig uten fiskesuppe) correct me if I'm wrong! Stemmer det,en liten bommert fra min side,flotte plasser begge to. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Tox Svart 4.September.2009 Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 Du har helt rett Vierskjær; Jensesund ligger mellom vestre og Mellom Bolærne! Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 5.September.2009 Link til dette innlegget Svart 5.September.2009 er forøvrig vannklosett, vask og dusj i jensesund som alle kan bruke gratis:) Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 6.September.2009 Link til dette innlegget Svart 6.September.2009 Hei! Vi var en tur rundt Bolærne(blant annet) i dag. Masse båt, nesten helt fullt på Vestre Bolærne, men fortsatt plasser til båter både på vestre og Østre Bolærne! Det er hyggelig å se at folk bruker båtene sine utover høsten. Jeg var desverre ikke i land noen av stedene, men jeg fikk med meg at alt fungerte fortsatt som det skulle på begge plassene! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Nå er innløpet til Bolærne merket av Kystverket. KNBF har vært pådriver for å få dette så populære stedet merket slik at man kan få en trygg og sikkert innløp til gjestehavna. Mer er å lese på KNBFs sine hjemmeside. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.