Jump to content

Østre Bolærne, gjesteplasser? Strøm?

Kapitan Vertolet

Recommended Posts

Hei.

Jeg har tenkt meg til Østre Bolærne om noen dager. Jeg har vært der for noen år siden, men mye har sikkert skjedd siden den tid.

På www.havneguiden.no står det et havnekart med en lang utstikker mot nord med gjesteplasser, men på Bolærnes egne nettsider står ikke utstikkeren, men derimot at det kun er reserverte plasser nord på kaia. Noen som vet hva som er tilfelle??

Et annet spørsmål også: Er det 220v strøm på alle bryggene på Østre Bolærne nå??

MVH

Sollux

(som ser fram til varme dager i skjærgården til uka)

Hei

Ute på Bolerne er det vann og strøm på alle bryggene nå. Det ble bygget en del om i fjor, og nå er anlegget blitt veldig bra.

Såvidt jeg skjønner så er det reserverte plasser på den nordre kaien, dvs den største kaien der hvor fergen legger til. Den lange betongflytebrygga helt ytterst er en del av gjestehavna. Hvis vinden kommer fra SV så kan det blåse en del ute på den. Det beste er å finne en plass så langt inn som mulig. (NB På innsiden av den innerste flytebrygga så er det veldig grunt)

GOD TUR :flag:

"Sommer... alltid!!!..."

På www.havneguiden.no står det et havnekart med en lang utstikker mot nord med gjesteplasser, men på Bolærnes egne nettsider står ikke utstikkeren, men derimot at det kun er reserverte plasser nord på kaia. Noen som vet hva som er tilfelle??

De har rett og slett ikke tatt seg tid til å oppdatere havnetkartet på nettsidene. Den Lange flytebrygga kom litt senere. Den brukes nok mest av dagsturisteer, men det går fint å ligge ved den. Vet ikke om de har oppgradert 220V anlegget på den. Det hadde litt liten kapasitet.

Du kan fint ligge longside på innsiden av alle flytebryggene på Østre Bolæren. Bare ikke gå langt på innsiden.

mvh Knut Erik

• 2 uker senere...

Hei igjen.

Da er vi tilbake i hjemmehavn etter en flott tur i knallvær.

På Østre Bolærne lå vi innenfor den nordre utstikkeren. Hvis du ikke har med lang skjøteledning er du avhengig av å ligge langt inn for vann- og strømposten er plassert nesten helt innerst på brygga (vel å merke hvis du er avhengig av slikt :smiley: ).

Den nordre utstikkeren er i dårlig forfatning utenfor "knekkpunktet" og den er delvis uten fortøyningsringer på utsiden. Den ytterste delen er i tillegg tauet litt utover og er uten landkontakt.

MVH

Sollux

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...