_PiPp_ Startet 13.Juni.2004 Del på Facebook Startet 13.Juni.2004 Var idag å handlet ny båt etter å ha levert Sjømannen til fornøyd kjøper på Hvaler. Den nye båten er en 28fots stor Spjærøykrysser. I den nye båten står det et Huminbird ekkolodd med betegnelsen "Wide View". Loddet fungere utmerket og har de fleste funksjoner, men det virker som det er kjøpt i USA for det finnes kun engelsk tekst, og dybden måles i fot, farta i MPH, temp i farenheit osv.. Spørsmålålet mitt var om det går ann å levere det til forhandler og få det programmert om, eller lagt inn en form for europeisk meny, slik som de gjør på mobiltelefoner..? takknemlig for svar.. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 På de aller fleste ekkolodd / GPS'er kan du bytte fra NM til metrisk system selv om det kun er engelsk software. På alle Garmin produktene kan du fornye software/Firmware på både ekkolodd og GPS. Skal sjekke dette for Humminbird. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Sebaldus Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 Har akkurat montert samme ekkolodd som deg Fant en bruksanvisning her: http://www.humminbird.com/images/PDF/wideview.pdf Ser ut til at du kan velge mellom mph og knop. Dybde i fot synes jeg bare er en fordel, du får jeg en finere inndeling på denne måten enn med dybden i kun hele meter. Fahrenheit vs grader så jeg i farten ikke noe om, men lek deg litt med menyene! Sitér dette innlegget Link to post
_PiPp_ Svart 13.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 takk for svar hitill! både jeg og forrige eier har "surfa" litt på menyen, uten å finne noe, men kan jo prøve litt til!men kan ringe Seatronic eller noe i morgen og høre, betaler evt de få kronene det er snakk om.. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 Kan ikke finne at Hummindbird har et system for fornying av software/firmware på nettet. I så fall så må du eventuelt sende den inn. Det var det jeg fant ut.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 takk for svar hitill! både jeg og forrige eier har "surfa" litt på menyen, uten å finne noe, men kan jo prøve litt til!men kan ringe Seatronic eller noe i morgen og høre, betaler evt de få kronene det er snakk om.. Anbefaler deg å ringe Belanor - Importør. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Solo Svart 14.Juni.2004 Del på Facebook Svart 14.Juni.2004 :crazy:Kontakt Trygve (produktsjef Humminbird) på Belanor på E-mail ; trygve.lyby@belanor.no han svarer raskt og har hjulpet meg mange ganger med ekkolodd som jeg har hatt problemer med!! SOLO Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.