Jump to content

Forhandler av PlastiDip?

Khaoz

Recommended Posts

....og hva er Plastdip. Sånt som du har i enden av en avisolert kabel? :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

PlastiDip er en slags flytende gummi.

Fra produsenten:

"Plasti Dip er en gummielastisk tjuktflytende maling som har alle egenskaper andre malinger ikke har.

Den er vanntett, gasstett, elastisk opptil 500%, elektrisk isolerende, rustbeskyttende, slitesterk, skaller ikke av, tåler uv-stråler, kulde og varme (-35 ° til + 95°C), sjøvann, alkalier.

Hefter meget godt til alle underlag/materialer som metaller, glass, glassfiber, gummi, tre, betong, folier, tekstil.

Plasti Dip danner et gummielastisk kondombelegg rundt elektriske komponenter enten en dypper, sprayer eller pensler det på."

Redigert av Naver29 (see edit history)

There are two choices in life-Take it or leave it

Her finner du forhandleroversikt over Plasti Dip

Båtsenteret AS 3080 Holmestarnd 33 05 27 00

Fargerike Gjerts 3080 Holmestrand 33 05 22 26

Gjerts Marked AS 3080 Holmestrand 33 05 22 26

Herholdt Andersen AS 3121 Tønsberg 33 37 95 50

Kama Kalesjemaker'n AS 3145 Tjøme 33 39 10 46

Fargerike Bjørvik As 3210 Sandfjord 33 42 17 30

Wærners Båtbu Hyttebutikk 3211 Sandefjord 33 45 97 11

Arnes Fargehandel AS 3251 Larvik 33 18 24 50

Jeg klarte å få tak i en boks idag.

Gjert's marked i Holmestrand. Han solgte det ikke lenger sa han, men da han så skuffelsen i trynet mitt så kom det fram en løsning. Han trodde han hadde en uåpnet boks hjemme i "furtebua" som han skulle få madammen til å sjekke opp. Et par timer etter ringte han og sa at jeg kunne komme å hente en boks med plastidip. Ikke ville han ha betaling for den heller! DET kaller jeg service :flag:

There are two choices in life-Take it or leave it

• 3 år senere...

Tar opp denne gamle tråden, da jeg lurer på om det fler som har brukt denne "gummimalingen", og hva den er brukt til. Jeg kunne godt tenkt meg å dyppe håndtak til en del småverktøy i denne malingen.

Og så har jeg et lite utenombåtlig bruksområde der jeg lurer på om dette stoffet kunne brukes. Som den ekte "tøffelhelt" jeg er får jeg hver jul et par nye tøfler av fruen. De varer stort sett et år pluss derefter et år i båten. Men nå er sålen på tøflene sprukket helt opp allerede. Så kanskje Plasti Dip kunne smøres på hele sålen? Eller er det noen som har et annet råd for å redde fottøyet til "tøffelhelten"?

toffel.jpg

Lars H.

Tøffelhelt

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ypperlig, ta kan jeg jo med samme boks få både rødt og svart for pluss og minus på elektriske koblinger! Men hvordan er denne "malingen", er den tynn eller tykk, som vanlig maling eller tyn beis?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kjøpte en stor boks rød og sort Plastidip. Brukte det over noen elektriske kontaktpunkter for å forsegle kontaktfettet inn. Samt male røde striper på de tykke sorte + kablene.

Fin tynn konsistens ved første brudd på metall lokket. Men virket ikke som plast lokket holdt på de flyktige løsemidlene så godt. For etter ca 6mnd var det ikke fult så tyntflytende, og volumet hadde krympet godt inn i boksen med en hinne en måtte penetrere hver gang en skulle bruke det.

Fint middel, men neste gang kjøper jeg de minste boksene.

Jara Wynja

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...