Fjordutsikt Startet 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2009 Hvordan smøres denne dieselpumpa? Skal det fylles på olje? Vanlig motorolje? Det er vel noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 hadde en lignende pumpe og den skulle det fylles vanlig motorolje på husker ikke hvor, det var og en "nivå skrue" som skulle skrus ut og fylle på til det rant ut av hullet men husker ikke hvor denne satt heller desverre. men disse motorer blir gjerne rufsete på tomgang når dieselpumpa er olje tom. Sitér dette innlegget Link to post
Ariel og Fumle Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Jeg har Ford Lehman 2715E (6D308), 120 hp, 6 syl som har dieselpumpe med sump. dvs at den skal ha oljeskift på samme måte som motoren. Er det samme type er det riktig beskrevet at det sitter en tømmeskrue i bunnen på en av sidene, påfylling på toppen og en skrue midt på til å sjekke nivået. Den bolten som er rett i overkant av hyssingen på ditt eget bilde( midt på pumpa på siden, og litt rustorange) vil jeg tippe er nivåhullet. Den bolten over der igjen tipper jeg er påfyllingen (rett over og den også litt rustorange). Avtapping er på undersiden og vi ser ikke bolten til den, men hos meg er bolten på samme side av pumpa som de andre hullene. Jeg legger ved bilde og tekst fra manualen. Det regnes ca 1/2 liter til påfylling med samme olje som i motoren, eller til det er på nivå med "nivåskruen". Håper det hjalp . Send mail eller titt på manualene i dokumentasjoner på Baatplassen.no om du trenger mer. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 24.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Takk så lenge, da skal jeg sjekke dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.