Jump to content

Båtanlegg, 1400kr. Funker greit?

Viksundaren

Recommended Posts

Ja.. da vil dette være mer enn nok for deg.

Husk at hvor og hvordan man monterer høytallerene nesten er mer viktig enn hvor "store" høytalerene er.

Har selv ett annlegg til min båt med en billig Sony spiller og 2x 6,5 høytalere.

Veldig god lyd og bassen blir såpass at det vibrerer skikkelig i skroget. Ikke noe discoannlegg, men mer enn nok til at jeg kan høre musikken jeg spiller under toppfart.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Bjerknezen ja, fulgt med i tråden din. Virkelig fin båt du har fått :)

Men OT: Altså, musikk under kjøring vil jeg tro blir støy, har nemlig en selva 25hk som bråker noe så inn i !

Tror jeg går for denne, bare til å vente på lønning nå. Så blir det kjøp med god samvittighet ! :)

Noe spesielle kunnskaper jeg bør ha for å klare å montere det?

Selve koblingen er vel peace of cake, men det bør jo skjæres hull til høytalerene og disse bør festes skikkelig. Gjerne med litt silicon imellom, så det blir 100% tett. Husk at det skal stå i en båt, så du bør være litt nøye med monteringen.

Hvor mye strøm det trekker og om din motor kan forsyne nok av dette er jeg usikker på...

Husk at dette er relaivt små høytalere, så disse trenger ikke store "kassen" og stå i. Nesten så jeg kan si at jo trangere jo bedre.

Monterer du disse ett sted hvor det er ett stort rom bak, så vil du miste mye av lyden.

Redigert av Bjerknez (see edit history)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Mange bilradioer (de fleste?) - og antakelig(?) også de spesialbergnet for båt - forutsetter kontinuerlig tilkobling til dtrøm for å holde på forhåndsinnstilte stasjoner. Egentlig en uting i bår, synes jeg, der jeg helst vil bryte all strøm med hovedbryter når den ikke er i bruk. Mulig du skal bruke selve radioen minimalt (til fordel for CD, MP3 osv), i motsatt fall ville jeg forhørt meg om akkurat dette før evt. kjøp. Det blir fort litt pes å skulle stille inn stasjonene på nytt hver gang....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...