kjell-arne Startet 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2009 Hei. Kjøpte for en tid tilbake en eldre båt medfølgende moter. Dette er en yamaha 25A, 25Hk Langstammet. Båten er 49cm bak på speilet, så den er da beregnet på kortstammet. På denne motoren ser det ut som det er satt inn et ekstra stykke nede på stammen for å gjøre den lenger.. vet ikke om dette er tilfellet, men ser slik ut. Er det noen som kjenner til dette, og event. vet om dette kan fjernes for å få en kortere stamme ?? Dette "avstandstykket" sitter rett over undervannshuset, og er ca 15 cm. Innfestingen av dette til stammen er helt identisk med innfestingen til undervannshuset. Kan ordne med bilder om dette er sterkt ønsket, men den sitter på båten i vannet, og er i daglig bruk :) takker på forhand for svar :) Kjell Arne Sitér dette innlegget Link to post
Mossmann Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Heisann! Kunne gjerne hatt et bilde for å bedømme dette;) Trodde ikke det var et "adskilt" avstandstykke på disse, de jeg har hatt har alltid vært i et stykke. Har selv bygget om fra lang til kort, om du kan fjerne avstandstykket må du likevel forkorte drivakselen evt. kjøpe undervannshus til kortstamme. Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
kjell-arne Svart 23.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 :) Det er flere som har sagt samme svaret av de jeg har snakket med nede i båthavna, så er vel kommet frem til at det vil bli en lettere jobb å heller bygge opp akterspeilet litt :-) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 (redigert) Avstands stykket kan fjernes. Det du kan trenge i tillegg er nye pakninger, samt endrt sluttstykke for anslutning til kortstammet. Det enkleste er å kontakte Yamaha og beskrive situasjoen. Jeg tror ikke du bare kan ta bort mellomstykke å tilsutte sluttstykket uten videre Redigert 23.Juni.2009 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.