Brutus Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Men når man ser på resultatet, så ser det ut som de har brukt mest tid på å skrive faktura?? Sitér dette innlegget Link to post
skipsbygger Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 jepp Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
LTKH Svart 24.Juni.2009 Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Tror det er viktig at trådstartet får kontaktet mekaniker/firma så får vi andre svar på hva som har skjedd. Viktig for oss andre, om dette er riktig, og få vite hvor vi ikke skal ha service. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Da har jeg fått snakket med ansvarlig for service'n og han legger seg langflat. Han hadde utført første "etappe" av servicen, mens en annen hadde ferdigstilt den, så her har det tydligvis vært for dårlig komunikasjon mellom dem. Dette tok han fult ansvar for og skulle komme ut til meg og ordne opp i. Reimer og og filtrer skulle erstattes for hans regning Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.Juni.2009 Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Ved utførelse av servise trudde eg det var vanlig å få sjå delene som var utskifta. Dette blir praktisert hos meg helt tilkunden har hentet bilen sin, bortsett fra olje da, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Juni.2009 Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Krev full ny service OG firmanavn på bordet. Det er ingen unskylning at de var to som byttet på jobben. Allt det du nevner, så er dette garantert juks. Pass på å få full service inkl olje, og be om å få sjå på deler/olje/filter etterpå. (til og med olje og brukte deler kan slike folk finne på å ta med seg i bilen, og late som kommer fra din båt..... Trist for deg.. Lykke til! Og ønske om bedre sommer Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
DELUDE Svart 26.Juni.2009 Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Siddis motor? Sitér dette innlegget Link to post
skipsbygger Svart 26.Juni.2009 Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Ja dette var supert å høyre!! Godt at det er noe ærligheit igjenn!! Var bra det endte slik. Hva du vil gjere videre i forhånd til verksted du vil bruke er opp til deg selv, men eg tenker at de du har brukt kviler seg på å gjere ein dårlig jobb til deg igjenn. Angående alle som meiner at du skal kreve alt fritt i all etter tid fra verkstedet samtidig som de meiner du skal si hvem som er verkstedet ditt, har eg berre ein ting å si: Hallo har du aldri gjordt ein feil..... aldri blitt tilgitt....???? Våkne opp for F..... folk driver ikkje verksted for at båtfolk skal få alt gratis, det e faktisk levebrødet deres. Når de har gjordt opp for seg er det ferdig, å vi starter et nytt kappitel. Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Juni.2009 Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Angående alle som meiner at du skal kreve alt fritt i all etter tid fra verkstedet samtidig som de meiner du skal si hvem som er verkstedet ditt, har eg berre ein ting å si: Hallo har du aldri gjordt ein feil..... aldri blitt tilgitt....???? Våkne opp for F..... folk driver ikkje verksted for at båtfolk skal få alt gratis, det e faktisk levebrødet deres. . "All ettertid" var egen påstand drekner eg med Eg vil våge å påstå at alle "verksted"- trådene her har gitt meg inntrykk av at: Det er mange båteiere som er "grønn" på motor, dette utnytter verksted bevist. Og mange legger ned dårlig arbeid med vilje. Dette øker fortjeneste på jobben, gir tid til flere jobber, og på litt sikt gir det ennå meir arbeid.....Det e faktisk levebrødet deres. . Håper eg tar feil Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alfb Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 (redigert) Krev full ny service OG firmanavn på bordet. Det er ingen unskylning at de var to som byttet på jobben. Allt det du nevner, så er dette garantert juks. Pass på å få full service inkl olje, og be om å få sjå på deler/olje/filter etterpå. (til og med olje og brukte deler kan slike folk finne på å ta med seg i bilen, og late som kommer fra din båt..... Fult så galt er det ikke! Jeg vet bl.a at det er skiftet olje og filtrer. Filtrene er nå av et annet merke (orginale) samt at jeg hadde satt fram dunker til spillolja. Er nok også enig med skipsbygger her om å gi folk en sjanse til å ordne opp og jeg regner jo med at servicen fort kan bli veldig god her i ettertid. Kall meg gjerne naiv Uansett skal jeg nok ta service på motorene selv i ettertid Og for ordens skyld: Helt grønn når det gjelder motorer er jeg nok ikke PS! Det er ikke Siddis motor... Redigert 26.Juni.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 26.Juni.2009 Del på Facebook Svart 26.Juni.2009 Jeg vil ikke si du er naiv. Alle kan gjøre feil som Skipsbygger sa og skal man ikke få anledning til å rette opp det igjen kan det li vanskelig her i verden. Jeg tror de husker deg og regner med du får merke det på ett vis. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
alfb Svart 27.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 De husker meg Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Etter å ha skiftet dem i dag er alt bare fryd og gammen, helt til jeg plutselig begynner og tenke på den jæv.. mekanikeren igjen Vil vente en dag eller to og kjøle meg ned før jeg kontakter han Hva hadde dere / evnt har dere gjort i et slikt tilfelle? Da har jeg fått snakket med ansvarlig for service'n og han legger seg langflat. Han hadde utført første "etappe" av servicen, mens en annen hadde ferdigstilt den, så her har det tydligvis vært for dårlig komunikasjon mellom dem. Dette tok han fult ansvar for og skulle komme ut til meg og ordne opp i. Reimer og og filtrer skulle erstattes for hans regning Ser ut som du valgte rette fremgangsmåten her alfb. Og kanskje firmaet nå retter opp dårlige rutiner, dårlig kommunikasjon og muligens dårlig norsk til beste for seg selv og kundene. Ha en fin sommer Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Det ser ut som om du har brukt et seriøst firma som av en eller annen grunn har vært uheldige. Jeg synes du har håndtert saken bra, spesielt ved å være storsinnet ovenfor dem og at hendelsen ikke har gått inn på deg slik at båtgleden blir ødelagt. Det er nok riktig at de i dette firmaet vil huske deg, og sannsynligvis vil du få førsteklasses service i tiden fremover. Det høres kanskje litt rart ut, men jeg hadde kjørt innom med en iskrem til hver av dem i varmen som en diskret melding om at dette ble bra håndtert til slutt, for da blir du garantert husket som en positiv kunde og får det litte ekstra senere. At Sæbø mener at bransjen består av kjeltringer må være lite gjennomtenkt, for ingen bedrift som tenker langsiktig gjør beviste feil for å tjene penger. At noen vil være med når jobben gjøres er helt greit for meg for jeg liker det faktisk og av og til er det praktisk. Men det er ikke alle som liker å ha kunden hengende over skuldrene og derfor bør man avklare dette på forhånd. Dette med å ta vare på delene som er skiftet er også et eget kapittel, for enkelte mennesker (kunder) kan også bli skuffet når tegn på mistillit dukker opp den ene eller andre veien. Vi er jo alle sammen tross alt ordentlige mennesker. (Unntaket for regelen finnes dog). Ønsker dere en god og problemfri sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 At Sæbø mener at bransjen består av kjeltringer må være lite gjennomtenkt, for ingen bedrift som tenker langsiktig gjør beviste feil for å tjene penger. Det er ikkje eg som klager over verksteda ......ømme tær her vist Bare gjorde en tanke om summen av klager Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
logget av Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 At det ikke er du som klager tror jeg alle har fått med seg, men at du har spesielle negative betraktninger om dine medmennesker i dette spørsmålet er det vel liten tvil om. Det er et ordtak som sier at man kjenner andre best på seg selv. Mine tær trår du i alle fall ikke på, jeg synes bare at man kan være litt nyansert når en bransje omtales i sin helhet. Hva driver du selv med og hvordan er dine betraktninger av dine yrkesfrender om jeg tør spørre? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Nå anbefaler jeg Ole Petter å hoppe i havet, kjapp avkjøling. Det skal jeg gjøre og dernest en kald kald pils straks blondinen har ryddet opp. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Det er nok riktig at de i dette firmaet vil huske deg, og sannsynligvis vil du få førsteklasses service i tiden fremover. Det høres kanskje litt rart ut, men jeg hadde kjørt innom med en iskrem til hver av dem i varmen som en diskret melding om at dette ble bra håndtert til slutt, for da blir du garantert husket som en positiv kunde og får det litte ekstra senere. Støtter dette 100%! Det er noe som heter; To err is human, to forgive divine. Som jeg har oppfattet denne saken så har verkestedet gjort en feil/tabbe/brøler, men umiddelbart innrømmet det hele og lagt seg flate. Hva mere kan man forvente sett i lys av at de færreste, om noen, er feilfrie? Jeg ville holdt meg til dette firmaet i fremtiden i tro på at jeg ville få god service og oppfølgning. Hvis dette allikevel ikke skulle vise seg å stemme så bytter man ganske enkelt til et annet firma hvis alternativ/er foreligger. Så får vi heller overlate til Contraband å sjekke badetemperaturen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
logget av Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Det er litt rart, men jeg tror alle ordentlige mennesker føler at de står i gjeld i enkelte situasjoner. Som kunde vil du kunne oppleve at denne gjelden er evigvarende hvis du er tilgivende etter en slik tabbe. Er du derimot det minste vanskelig eller urimelig bortfaller denne gjeldsfølelsen. Min personlige mening er at ”verdens dårligste kunde og verdens dårligste verksted” kan snus til det motsatte bare ved å ordne opp på riktig måte. For at dette skal være mulig må selvfølgelig verkstedet være i villig til å legge seg flat og ordne opp. Det er vel på dette området man merker om folk er ordentlige eller ikke innefor de yrkesetiske standarder. Jeg har meglet i en del slike saker og utfallet har alltid vært positivt. Megling er ofte nødvendig når kunden av uvitenhet forlanger for mye av verkstedet. (I de sakene jeg har vært borti). Men nå må jeg på jobb, så får vi se om det blir tid til et bad til kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 Han hadde utført første "etappe" av servicen, mens en annen hadde ferdigstilt den hvilket kan være sant, hvem vet ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Juni.2009 Del på Facebook Svart 27.Juni.2009 At det ikke er du som klager tror jeg alle har fått med seg, men at du har spesielle negative betraktninger om dine medmennesker i dette spørsmålet er det vel liten tvil om. Hva driver du selv med og hvordan er dine betraktninger av dine yrkesfrender om jeg tør spørre? Usikker på kven du har tillagt meg som medmennesker nå? Trudde alle var det...men eg tok parti med trådstarter her. Eg lufta en mistenksom tanke om at det litt for ofte var slett arbeid , og derunder ligger det også tråder med skyhøye/feilaktige priser på utført arbeid. Beklager. Eg skal ikkje ta på meg jobben med å være dommer for når arbeid er bra utført og om pris er riktig. Mente ikkje å inngå en person-person diskusjon om meninger Ellers har eg 10 år i industri bak meg, så 5år som servicemekanikker, og nå 3 år som selger av verktøy. Godt resultat og god kvalitet fører til fornøyde kunder Nå er båten klar til en nydelig dag ! godt bad i kveld Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.