Nils1 Startet 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2009 Er visst blitt mote å skli på sjøen med bilen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=559071 Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 (redigert) Kanskje litt uerfaren. Rygger bittelitt for langt ned på det sleipe betongdekket. Setter på håndbrekket, og begynner å sveive opp båten... Shit happens!! Når du har fått båten ett stykke opp på hengeren og det begynner å skli bakover pga vekten,,,, da sklir det GODT!! Det er hverken første eller siste gangen dette skjer i år! Edit: Nei, jeg har ikke klart dette selv, men har sett det før, 2 ganger! Redigert 23.Juni.2009 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Småflaut.... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Skjer dessverre hvert år. Årsakene er nok forskjellige. Men kjipt er det og bli satt i offentlig gapestokk. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Hvordan stiller forsikkringselskapene seg til slike hendelser? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Tja, går vel stort sett bra litt avhengig av årsaksforhold og ærligheten til de som er så uheldige ( noen ganger dumme ) å gjøre slikt. Men dyrt er det nok. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Jeg kjøpte ikke en bil en gang som antagelig hadde vært ute for en slik hendelse. Den hadde et helt tydelig større rustangrep under vannlinjen (fra litt bak forhjulene til midt på bakvinduet). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Fusebox Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Jeg kjøpte ikke en bil en gang som antagelig hadde vært ute for en slik hendelse. Den hadde et helt tydelig større rustangrep under vannlinjen (fra litt bak forhjulene til midt på bakvinduet). Det er ikke sikkert det var et uhell. Jeg observerte en slik hendelse en gang, og måtte flire litt for meg selv. Mens noen sjøfører helst ikke vil ha saltvann på hengeren i det hele tatt, og likevel forsøker å sjøsette båten når den nesten står på land, så observerte jeg en som kjørte så langt ut at det boblet fra eksos anlegget :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Det som er viktig ved utsetting og opptak, er: - Sjekke rampen før man rygger ned. (evt. rengjør) - Stor nok bil, firehjuldrift fordel, håndbrekk som virker, både på bil og henger. - Ikke rygg for langt ut.. - Ikke stress.. Satte ut båten igår, vekt med henger tot. 3,5 tonn. Bil: Mercedes ML. Gikk smertefritt, hvordan disse med skjærgårdjeeper havner i vannet er vel fordi de burde lest de 4 punktene. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
index Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Hvis han har rygget så langt ned at bakhjulene kom på det grønne som det står i artikkelen, ja da har han jaggu sjøsatt hengeren skikkelig! Han må jo ha hatt hele hengeren under vann under denne manøveren. Ikke rart det går galt da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mouche Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 I følge Budstikka i dag så sier bilens eier; Båten var oppå tilhengeren bak bilen min, og jeg hadde akkurat festet vaieren på båten da det skjedde. Som jeg tolker det så må tilhengeren ha befunnet seg under båten og siden båten jo flyter så må hengeren ha vært godt druknet! Denne rampen kjenner jeg godt til og den er meget enkel å benytte, godt vinklet og med god plass til å gjøre manøvrene som skal til. Våger derfor å si at sannsynligheten er stor for at dettte var en nokså åpenbar brukerfeil! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Waylon Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Vet ikke om det er en dum idè, men hadde det ikke vært lurt å f.eks strø litt singel på disse rampene? Eller hva? Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
index Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Sånn at de sklir ut litt fortere ? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
VO`n Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Hvis man er ukjent med henger er det ikke dumt å øve seg litt før... ser enkelte som bort i mot bommer på hele rampa når de skal ned.. Bruker mye rampe selv da jeg er mye ute å fisker med jolla og ser i grunn noe rart hver sommer. Øvelse gjør vel mester... Er man ny i gamet er det ikke dumt å ha med en som har gjort det før... Båten var oppå tilhengeren bak bilen min, og jeg hadde akkurat festet vaieren på båten da det skjedde. Her tyder vel på første gang.... Lagavulin hadde jo noen enkle forhåndsregler, følger man dem går det som regel greit.. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Vet ikke om det er en dum idè, men hadde det ikke vært lurt å f.eks strø litt singel på disse rampene? Eller hva? Jeg har en kost i bilen som jeg bruker til å feie vekk løsgrus fra rampen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.