Jump to content

Slitt vannpumpe til AQ145A

kjetika

Recommended Posts

Hei

Jeg har nettopp byttet toppakning på min AQ145A, etter at jeg tyeligvis hadde lekkajse fra sylinder til kjølinga.

Jeg kontrollerte først vannpumpa for å se om den trakk vann rundt. Det gjorde den.

Men nå, som jeg har fått tenkt litt, så syns jeg den snurrer veldig lett. Skal den det?

Da jeg kontrollerte den første gang, var ekspansjonstanken nesten tom etter å ha tatt ut termostaten. Da jeg snurret den rant det vann ut.

Når jeg testet den med full ekspansjonstank i går gikk den lett rundt, som sagt, men jeg så ingen bevegelse i vannet.

Men det kan se ut som om problemet med koking er borte etter å ha testkjørt den i ca 25 min.

Grunnen til emnet er bare at jeg er redd den skal ryke og hvis det er noe feil hadde det vært greit å bytte den ut før den tar helt kvelden.

Jeg kan huske å ha lest noe om at det går ann å bytte ut bare innmaten i pumpa fra feks en bilpumpe. Stemmer det?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...