kjetika Startet 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2009 Hei Jeg har nettopp byttet toppakning på min AQ145A, etter at jeg tyeligvis hadde lekkajse fra sylinder til kjølinga. Jeg kontrollerte først vannpumpa for å se om den trakk vann rundt. Det gjorde den. Men nå, som jeg har fått tenkt litt, så syns jeg den snurrer veldig lett. Skal den det? Da jeg kontrollerte den første gang, var ekspansjonstanken nesten tom etter å ha tatt ut termostaten. Da jeg snurret den rant det vann ut. Når jeg testet den med full ekspansjonstank i går gikk den lett rundt, som sagt, men jeg så ingen bevegelse i vannet. Men det kan se ut som om problemet med koking er borte etter å ha testkjørt den i ca 25 min. Grunnen til emnet er bare at jeg er redd den skal ryke og hvis det er noe feil hadde det vært greit å bytte den ut før den tar helt kvelden. Jeg kan huske å ha lest noe om at det går ann å bytte ut bare innmaten i pumpa fra feks en bilpumpe. Stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 ja det går og sette over innmat fra bilpumpe, men hvis den ikke koker etter 25 min så er den i orden, se om den lekker vann eller om det er veldig glappe i lager er det ikke det så er den i orden Sitér dette innlegget Link to post
kjetika Svart 25.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 ...eller om det er veldig glappe i lager... Den snurrer fint, uten "rykk og napp", men den er veldig "løs"/lett å snurre, dvs liten motstand! Men hvis du mener; "don't fix it if it aint broken", så lar jeg det være!! Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.