kosl Startet 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2009 Hei Fersk eier av Scand Atlantic 2003/Yanmar 340hk. Det ser ut som at akselhylsen smøres/kjøles fra motoren, det går i allefall en slange fra hylsen og inn på motoren. Har ikke kjenskap til dette konseptet, så er det noen som har opplysninger om hvordan dette fungerer er jeg teknemlig :-) Utfra dok´en som fulgte med skulle det være montert en olje beholder som smører hylsen til akslingen men tror dokumentasjon er noe generell og ikke stemmer med modellen jeg har. Mvh. Kjell Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Dette er vannsmurt pakkboks. Vannet kommer fra kjølevannet på motoren og forlater pakkboksen gjennom akselgjennomføringen. Det er ikke olje til denne typen. Dokumentasjonen som følger med båten omtaler en annen type pakkboks. Med Yanmar 340 Hk antar jeg at du når 26 knop med god trimming - forutsatt at du har brukbar propell. Sitér dette innlegget Link to post
kosl Svart 25.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Takker for god info, det forklarer mine spørsmål. Forøvrig gjør den mellom 24-25knop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.