Jump to content

Garanti på Garmin kjøpt i usa -solskinnshistorie!

ynroenn

Recommended Posts

Vil dele en hyggelig historie med dere, som kanskje kan være relevant for de som spekulerer i å handle båtelektronikk fra USA over nett. Da jeg skulle montere kartplotteren til årets sesong (Garmin gps 520s) var den helt sort/død. PLotterene var litt over ett år gammel(14 mnd), og ble lagret inne i vinter. FRustrasjonen ar derfor stor :nonod: Plotteren ble kjøpt over nett fra USA, så jeg går inn og ser på Garmin.com - der ser jeg at garantien kun er på ett år :headbang: Legger likevel inn en feilmelding for å spørre hvor mye det vil koste å få enheten reparert. Tenker at nå går vinninga opp i spinninga og vel så det.

FÅr som svar at: "Beklager at du har hatt problemer med ditt Garmin produkt. Siden produktet er importert til det europeiske markedet ønsker vi å ta dette på garantien, da garantitiden i Europa er på 2 år." FÅr oppgitt returnummer, postlegger plotteren 15 juni, nå får 1tm siden leverte DHL pakke til meg på jobben...... HAr åpnet eska og ser at de har sendt meg en helt ny enhet :yesnod: Hele episoden kostet meg altså ca. 200,- i porto, og nå sitter jeg med en splitter ny plotter. :flag:

Jeg har en ny(2008,kjøpt i Norge) garmin 4008 som det var litt korrosjon /lakkavskalling på da jeg pakket den ut etter vinteropplag.Ga blaffen i forhandler og sendte den rett til Belanor.Ny plotter på postkontoret etter 3 dager. :smiley:

Det må dog sies at det ikke er vanlig med den type feil,men rett og slett en nr.-serie med med en produksjonsfeil.

Så det funker å reklamere her på berget og.Jeg er kjempefornøyd med Belanor sin raske håndtering av denslags saker. :flag:

Redigert av los (see edit history)
Min erfaring med Belanor som jeg reklamerte mot er helt perfekt.. Diagnose og ny plotter på 3-4 timer.

mvh

bavaria32sport

Ja det tror jeg at jeg leste om her. stemmer det ?

Jeg har god erfaring med support på Magellan GPS, var hos de med egen pc for at de skulle få kartene til å virke.

Når jeg leverte kjerringa sitt "vanntette" kamera på repp, etter at det døde etter 14 dager, da skrek de FUKTSKADE, og la ved bilder og styr.

Så vanntett var det, at det ikke tålte å ligge i hanskerommet på bilen i 3 dager !!!

Er alltid skeptisk til sånt, man har ingen garanti for at man blir rævkjørt.

Føkk deg...

Dette var jo veldig bra :smiley:

Får du detaljerte kart til sjøen du har båten i Ynroenn?

eller viser det bare sånn ca hvor du er kanskje?

Som med bil GPS.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Får du detaljerte kart til sjøen du har båten i Ynroenn?

eller viser det bare sånn ca hvor du er kanskje?

Som med bil GPS.

Nei, men det er laget et detaljert papirkart som er ganske godt. Har laget et eget kart ved å laste inn topo-pro kartene til garmin som gir nøyaktige konturer av land. Deretter satt jeg en 2-3 tm med linjal og la inn merkinger, grunner osv. som waypoints.

Uansett-synes det var betryggende å se at garanti osv. fungerte smertefritt selv om produktet var kjøpt i USA. Da bortfaller etter min mening mange av argumentene for å kjøpe av norsk importører, selv om du da får norsk kjøpslov i tilegg til garantien.

Redigert av ynroenn (see edit history)

- Det er hyggelig å høre solskinnshistorier om reklamasjoner hvor leverandør strekker seg litt ekstra... :yesnod: Jeg regner med at ynroenn er blitt livstidskunde hos Garmin, samt har utnevnt seg selv til ulønnet promotionagent for Garmin i nærmiljøet :wink:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

He he he, skal ikke strekke det riktig så langt. For meg har det blitt garmin, mye pga. av at jeg bruker gps både til vanns og på fjellet osv, derfor har jeg blitt "avhengig" av topo-pro kartene deres. I Et lite apropo der. Før jeg bestilte 520èn, spurte jeg belanor (pr. mail)hvorvidt det gikk an å bruke topo-kartene på den nye plotter serien (420, 520, 525 osv.) GIkk to uker uten svar, ny mail ble sendt, den ble heller ikke besvart. Tok deretter en telefon, ble satt over til den ene kundebehandleren etter den andre uten at jeg ble noe klokere av den grunn. Dette kunne de rett og slett ikke svare meg på! Dro da på båtmessa i Lillestrøm, gikk til Garmin standen med et minnekort med innlastet kart og fremførte samme ærend. FIkk samme svar. SPurte om jeg kunne få teste ut minnebrikka, men det ville de ikke pga. virusfare osv. Dro da til seatronic standen, pratet med en hyggelig unggutt som sier at "dette har vi fått flere spørsmål om , så det hadde vært spennende å finne ut". Tester brikka, ser at det fungerer, bestiller deretter plotteren til halv pris fra..........ikke Belanor.........

Redigert av ynroenn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...