Jump to content

Spinnaker

silentia

Recommended Posts

Min kjære og jeg kjøpte oss seilbåt i fjor høst og har fått seilt noe i vår. I og med at jeg, i motsetning til henne, er relativ fersk seiler (oppdaget seilingen sent men godt!  :rolleyes:) , har vi startet pent og latt spinnakeren ligge hjemme.

Men nå er det på tide å ta i bruk den også, og det viser seg at den er en såkalt pølsespinnaker (tror jeg det heter?  :rolleyes:). Hun har ingen erfaringer med det og jeg mener å ha sett endel båter med det på fjorden - ofte bare halvveis oppe fordi trekket har satt seg fast.

Har noen her i forumet erfaringer de har lyst å dele? Burde vi fjerne pølsa og bruke den som vanlig spinnaker?

Silentia

Hei,

å seile spinaker er gøy! Nå har jeg aldri sett eller hørt at strømpen setter seg fast, så jeg tror at dette ikke bør gir et problem for dere.

Hvis dere er usikkert er de beste å finner en person i båthavn deres som har erfaring, og er villig til å tar en tur ut med dere; å vise slike ting i praksis er mye enklere en å forklare skriftlig :)

Ellers, hvis du kommer i nærheten av Horten kann du sender meg en IM, og kann vi sammen ser på spinakeren din.

mvh,

Andries

S/Y Lady Stardust

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...